tv do kompa 65 czy 75 cali

w tej chwili mam tv 58 cali w Anglii oglądam z 1m w Polsce będę oglądał ten 75cali z 2m

niby stare przysłowie mówi po wniesieniu do domu a mogłem kupić większy.

Reply to
PiteR

W poniedziałek, 27.12.2021 o 02:04, PiteR napisał:

To prawda, u mnie między ścianą a kominkiem spokojnie zmieściłyby się 82 cale, ale człek posłuchał baby - "a po co nam taki duży telewizor" - i teraz 75 cali wydaje się ciut przymałe, gdy z lewej i prawej strony ekranu luz na ścianie.

Więc dobra-rada-zawsze-w-cenie dla wątkotwórcy: ty się nie pytaj -

65, czy 75 cali, tylko kupuj największy telewizor w sklepie. Przynajmniej później będziesz mógł spokojnie powiedzieć: "Trochę przymały, ale większych nie było".
Reply to
Collie

in <news:13upyld1udwf3$. snipped-for-privacy@40tude.net user Collie pisze tak:

:)

Reply to
PiteR

in <news:13upyld1udwf3$. snipped-for-privacy@40tude.net user Collie pisze tak:

no kupiłem, w Euro AGD na szybkości, po taniości 4k za 3k

Pierwsze wrażenie Boże wepchneli mi IPS. Na szczęscie to tylko folia zabezpieczająca. Uff. Kamień spadł z serca. Oddawać kolumbrynę nawet nie wyobrażam sobie. Mam nadzieję że jeszcze sie załapałem na starą matrycę VA a nie nową VA ADS.

plusy

- po miesiącach walki i próśb Samsung przywrócił funkcję wyłącz obraz do słuchania muzy

- można wyrzucić pedalski fabryczny pilot i użyć duży pilot BN59-01015A od starego tv

minusy

- zniknęło ustawienie backlite został tyko brightness (albo nie umiem znaleźć)

- port sieci RJ45 w stronę ściany

- gniazdo usb tylko 500mA (brak USB HDD)

Jak sprawdzić w sklepie i uchronić się przed kupieniem matrycy IPS

UE65AU7192U

PiteR

[...]

Dnia Fri, 31 Dec 2021 14:43:50 +0100, PiteR napisał(a):

A czy przypadkiem IPS nie jest lepszy, niż VA?

Reply to
Adam

in <news: snipped-for-privacy@40tude.net user Adam pisze tak:

IPS jest lepszy do słonecznego pokoju. Nastawy wypałowane. Szeroka sofa, mama, tata, co rok to prorok, to potrzebny szeroki kąt. Bajki, nasycone kolory. 20oo siku, paciorek i lulu. W nocy w ciemności w IPS srebrzą narożniki.

VA dla samotników i nocnych marków (wąski kąt, dobra czerń jak smoła) mroczne filmy Se7ven, Vidocq, ciemne sceny.

Internety mówią, że Samsung niedawno połączył wady obu ekranów IPS i VA i stworzył nowy gorszy panel po taniości i montuje w najnowsze telewizory 2022r a skupia się na telewizorach 8K.

Reply to
PiteR

W dniu 27.12.2021 o 02:04, PiteR pisze:

co masz na myśli pisząc tv do kompa? to ma być monitor?

ToMasz

Reply to
ToMasz

in <news:sqo4ib$ncp$ snipped-for-privacy@dont-email.me user ToMasz pisze tak:

tak

Nie będzie co prawda stał na biurku przed nosem ale 99% czasu antenowego będzie odtwarzał sygnał z peceta.

Reply to
PiteR

W dniu 31.12.2021 o 23:53, PiteR pisze:

A normalnych telewizorów nie było? :)

Samsung choć produkuje dobre matryce to nie nauczył się produkować procesorów wizyjnych i w rzeczywistości oferują klientom tylko design i marketing. W podobnej cenie, może 2-3 stówy drożej można kupić TV Sony lub LG, który jakością obrazu dystansuje tego Samsunga.

Zwróć uwagę na obraz szybko poruszających się obiektów. Zwłaszcza w grach komputerowych jasnych obiektów na ciemnym tle.

Reply to
Uzytkownik

Bo to takie "modne" teraz nie mieć telewizora i dlatego jak się kupuje to się mówi, że to do kompa. Sorry, NMSP ;)

Reply to
Mirek

in <news:61d0de54$0$523$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl>

user Uzytkownik pisze tak:

tzn?

jak mu się chce. Widać w tym roku wkroczyli księgowi.

nie ufam Sony odkąd zobaczyłem luźne ekrany i robaki w matrycach.

Nie drażni mnie to. Nie zauważam tego. Kilka razy próbowałem. Musiałby ktoś pokazać palcem.

Po przeczytaniu miliona reviews wnioski pokuntrolne.

- tv musi mieć full array i wyciemnianie inaczej czerń będzie blada.

- to nie są tanie rzeczy.

- następny tv kupię OLED

Moje telefony miały priorytet OLED i jestem bardzo zadowolony.

a Samsungowi kij w oko, że obtanił matryce. Rocznik 2019 miał kontrast

5,650 a 2021 ma 3,811.

PiteR

Po zakupie nowego kompa ze starym nie miałem co zrobić, a więc podłączyłem go do telewizora, i jest to strzał w dziesiątkę pod każdym względem.

Reply to
trybun

W niedzielę, 2.01.2022 o 03:15, PiteR napisał:

Karaluchy w domu, podobnie jak wszy łonowe w kroku, to nie wina Sony. Mam dwa Sony w domu - a trzeci (plazma) na strychu - i jestem zadowolniony. I nic po domu - i po jajach - mi nie lata. A obraz jak się patrzy, choć to nie XR-83A90. Może kiedyś.

Reply to
Collie

in <news:1p525lxypm8z1.1l6iomfaleh6f$. snipped-for-privacy@40tude.net user Collie pisze tak:

Nie chodzi o to czy są robaki w domu czy nie ma chodzi o nieszczelny ekran.

a nieszczelny ekran to już wina Sony bo zatwierdzili taki ekran do produkcji. Kontrola "jakości" zaspała. Może tik toka oglądali.

Reply to
PiteR

W niedzielę, 2.01.2022 o 11:07, PiteR napisał:

No tak, ale gdyby nie było robaków w domu, to by i przez nieszczelny ekran nie weszły. Myślę, że kiedyś wystarczyło taki telewizor posypać DDT, ale teraz to nie wiem, co dobre na robaki w TV.

Reply to
Collie

in <news: snipped-for-privacy@40tude.net user Collie pisze tak:

dobre na robaki przeprowadzić się na Grenlandię.

Sony Greenland-only Edition.

Reply to
PiteR

in <news:61d0e024$0$519$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl>

user Mirek pisze tak:

nie ma czasu na telewizję kiedy jest jutub ;)

PiteR

W niedzielę, 2.01.2022 o 12:42, PiteR napisał:

Na Grenlandii też są robaki, nawet gdy się przed przeprowadzką na wyspę zażyje Pyrantelum - vide ice worms.

Reply to
Collie

Ale to jest tylko sposób podania (tak, że oglądającemu się wydaje, że ogląda to co chce ;) ) A ja naiwny myślałem, że "nie mam telewizora" = "nie oglądam treści video"

Reply to
Mirek