co odzyskuja ze starych telewizorow?

Krążą ekipy, które zbierają stare telewizory. Przy okazji nie gardzą starymi lodówkami i innym złomem - to akurat mogę zrozumieć, ale interesują ich zwłaszcza telewizory, co mnie zastanawia.

Mirek.

Reply to
Mirek

Mirek pisze tak:

Niektóre sprzęty radzieckie, miały ciężkie miedziane tranformatory. Może o to im chodzi?

Widziałem gości, niosących opalone sprężyny z materaca więc któż ich tam wie.

Reply to
PiotrekR

PiotrekR napisał(a):

To na pewno też, ale biorą wszystko jak leci: pudło z kineskopem, stare monitory komputerowe itp.

Mirek.

Reply to
Mirek
Reply to
Władysław Skoczylas

Dnia 25.03.2006 Mirek <i snipped-for-privacy@zaspamowany.adres napisał/a:

Generalnie chodzi o metale, a szczególnie o miedź, aluminium i stal. Zaczyna się poważny kryzys energetyczny, w związku z tym coraz bardziej opłacalne jest odzyskiwanie materiałów, których wytworzenie jest energochłonne.

Pawe

Reply to
Paweł Paroń

A nie ma przypadkiem juz jakis unijnych dotacji do recyklingu ?

Wszyskie stare czy lampowe ?

Ja dzis sprzedalem 5 ton zlomu stalowego za 3000 PLN :)

Reply to
szczepan

Władysław Skoczylas pisze tak:

No popatrz a w mojej szafce pracowej stoją cztery aluminiowe i dwa miedzane.

Cudowna przemiana wody w wódkę ;)

A może oni w kineskopach pędzą winko hu hu ? ;)

Reply to
PiotrekR

A ile tych wyrzutni trzeba zebrac, zeby uzbierac kilogram molibdenu ?

Ktory dzis chyba ~70$ kosztuje ..

Wystarczy rozbic banke i juz masz kilka kg stali szlachetnej robi sie z niej maske.

Reply to
miet

Od chwili platnego recyklingu sie jej nie wyrzuca tylko sprzedaje po zlotowce :-)

Leszek napisał(a):

Nie tym razem. Byli tak z pół roku temu, pytali o stare, zepsute telewizory. Niestety nie było mnie wtedy, a Rodzice nie wydali im niczego. Dziś przyjechali znowu - Rodzice twierdzą, że to jacyś inni (dlatego napisałem "ekipy"). Dałem im co miałem - jakiś grundig oidp. na tranzystorach/tyrystorach, jedną skrzynkę z kineskopem oraz jeden monitor cz-b. komputerowy. Mówili: -bierzemy wszystko. Pytali też o złom i stare lodówki. Namiarów na nich nie mam, zresztą podejrzewam, że zasieg ich działania jest bardzo ograniczony.

Mirek.

Reply to
Mirek

maska wazy kilka dekagramow to cienka blacha i do tego dziurawa gdzies widzialem w zastosowaniu jako sito :-)

Reply to
Greg(G.Kasprowicz