Co jest powodem wieszania się kompa ?

Witam objawy są takie ze wiesza się jak stoi i nic nie robi to co godzine a jak obciążony proc to i częściej troche gdzie szukac usterki ? na co stawiacie płyta, zasilacz, proc, ram ? objaw jest taki że nic nie moża dalej juz zrobić tylko reset

Reply to
Konrad

A jaki to komputer? Atari? IBM? Timex? ;)

Piszę od najbardziej prawdopodobnych, wg własnych doświadczeń, i jak sprawdzić:

  1. zasilacz (pożyczyć od kogos inny, nie ma sensu sprawdzanie napięć programami lub miernikiem z bazaru)
  2. kondensatory elektrolityczne na płycie głównej ("beczułki" - źle jak są "wypukłe")
  3. pamięć RAM (jak jest kilka modułów, to wyjąć i pokombinowac pojedynczo, program MemTest)
  4. nie działa wiatrak na procesorze, spadł radiator (ten metalowy "kaloryfer")? (otworzyć "budę", przeczyścić z kurzu, pooglądac, posłuchać)
Reply to
-

Użytkownik "-" napisał w wiadomości

Z czego te dwa najbardziej prawdopodobne (tez wiem z wlasnego doswiadczenia). Oprocz tego 2 czesto wynika z 1.

Co to za sprzet i jakis zasilacz (producent i moc).

Reply to
mIrO

Użytkownik "mIrO" <miro@spamowi_mowie_nie.pl> napisał w wiadomości news:emu4km$d9v$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

witam Nie wiem jaka to płyta ani zasilacz wiem ze proc to athlon 1,2 tez stawiałem na zasilacz bo przypadek jest taki ze jak komp był u mnie w domu to się wieszał o wiele zadziej a teraz jest u koleżanki i własnie wiesza się tak często

Reply to
Konrad

Włącz tryb awaryjny i sprawdź czy będzie również się wieszał tak często.

Jeżeli tak, to możliwe, że sprzęt któryś z wcześniej wymienionych przez grupowiczów jest padnięty Jeżeli nie, to masz wira ;P lub źle skonfigurowany sprzęt.

pozdrawiam BSE

Reply to
Bodzio SE

Ja proponuje na szybko: jak na zasilaczu jest napisane cos typu "made in syzygy super power ultra silence 500W" to 99% że to on. I kondensatorki zobaczyć. To potrafi każdy, więc znajoma sobie poradzi. :)

Reply to
-

Tak apropos zasilaczy... ja ostatnio "złapałem" zasilacz marki "Rubikon GWARANCJA" 300W. Już widze te 300W :P

Reply to
Gibol

Konrad napisał(a):

Jak to A1200 to go po prostu smażysz. Największa grzałka wśród athlonów - wymaga znakomitego chłodzenia. Dopóki nie zadbasz o chłodzenie to spuść mu w biosie taktowanie, pójdzie wolniej - ale przestanie się wieszać. Oczywiście głowy nie dam - ale 90% pewności mam - bo przerabiałem problem.

MAc

Reply to
MAc

Moze masz AMD i ma on już ze 2 lata ? Te procesory mniej wiecej tyle chodzą.

Reply to
William

przeczytalem: "jak to amiga 1200" ;)

Reply to
-

William napisał(a):

Nie strasz. Do tej pory spotkałem tylko jednego spieprzonego AMD, który umarł z powodów innych niż zaniedbanie chłodzenia i eksperymenty overclokerskie. Oczywiście trzeba pamiętać, że źle chłodzony intel zwolni a amd spłonie :-)

MAc

Reply to
MAc

Użytkownik "Gibol" napisał w wiadomości

Ta, moj brat odkupil od firmy w ktorej pracuje jakiegos tam dekstopa. Ostatnio odmowil komp posluszenstwa. Rozkrecilem dziada. Co sie okazalo? Dali Codegen 300W dla P4 :]

Reply to
mIrO

1) oglądnij kondzioły na płycie pod kątem ich napuchnięcia 2) sprawdź napięcia z zasilacza MIERNIKIEM 3) sprawdź ram przy pomocy memtest86 czy coś podobnego 4) dotknij palcem radiatora - jeśli niezbyt ciepły a programy wskazują wysoką temperaturę procesora - popraw kontakt termiczny procesor-radiator. Pasta mogła się zestarzeć albo coś nie styka. 5) pozostałe usterki, które przyszły mi do głowy, można zdiagnozować w zasadzie jedynie przez podmianę komponentów...

A może to software'owa sprawa? Spróbuj pozostawić komputer włączony na samym początku ładowania systemu, jeśli to winda to przejdź do menu wyboru trybów bezpiecznych itp, jeśli inne to na jakimś lilo czy grubie pozostaw i sprawdź czy sie zawiesi.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

A skąd przecietny człowiek weźmie MIERNIK?!? Ja swoim z bazaru sprawdzam baterie - jak pokazuje 1300-1600 mV to bateria działa :D Nieczego innego się nieodważyłem... A, w gniazdku, czy prąd sobie nie poszedł też :) Ale dotykać zasilacza od komputera to nie polecam, i nikt nie poleca o zdrowych zmysłach!

Reply to
-

W dzisiejszych czasach to koszt ok 15 zl - zal nie kupic ? :-)

Jak pokazuje 1300 i jest to "bateria" a nie akumulatorek niklowy - to ona juz w zasadzie nie dziala :-)

Czemu nie ? W koncu po to mierniki sa zeby mierzyc zasilacze :-)

Ale komputer wiesza się m. in., bo są skoki akurat takie, jak margines błędu miernika za 15PLN. Dlatego nie :)

Reply to
-