Bulgotanie z akumulatora

Wstawiłem nowiutkie akumulatory do UPS. Napięcie ładowania to 13,6V. Po kilku godzinach wyciagnąłem akumulatory, by sprawdzić na nich napięcie. Napięcie zgodnie z przewidywaniem ma wartość 13,6V. Okazało się jednak, że słychać co jakiś czas bulgotanie (tzw. odgazowywania?). Czy tak ma być? A może tak jest tylko przy pierwszym ładowaniu... Czytałem, że zbyt mocne odgazowywanie spowoduje spadek ilości wody wewnątrz, co w konsekwencji doprowadzi do spadku pojemności. Taka skrajna sytuacja występuje chyba tylko przy przeładowaniu, czyli w praktyce podaniu zbyt wysokiego napięcia ładowania...

Pzdr. K.

Reply to
Krzysztof