Bateria w Kindle

Wyciągnąłem z szafy zapomnianego Kindle 3G (Keyboard 3rd gen.). W sumie to nawet dwa (jeden był prezentem sprzed lat). Parę lat leżały. Jeden miał biały ekran, ale po podłączeniu do ładowarki na całą noc zajarzył LED-a na pomarańczowo, aż w końcu na zielono (naładował się do pełna). Drugi cały czas ma rysunek na ekranie (wygaszacz na paper ink, Jules Verne się trafił ;), podłączanie zasilacza nie pomaga, bardzo słabiutko przez parę minut bździł się na pomarańczowo LED po czy przygasl do zera, przesuwny wyłącznik nie wywołuje reakcji. Te resztki świecenia LED pochodziły prawdopodobnie od resztek energii w zdychającym aku (przy próbie włączenia). Na podłączenie do PC nie reaguje (pierwszy sprawny zgłasza się jako urządzenie USB). Kindle siedział w tekstylnym futerale (markowy Tuff Luv Eco-nique). Ledwo wyciągnąłem czytnik z futerału na siłę, bo tylna ścianka Kindle'a i spód futerału były jakby sklejone, konsystencja jak kleju od naklejek czy taśmy klejącej. Oryginalnie tylna ścianka była zafoliowana samoprzylepnym celofanem, ale celofan zdjąłem dawno temu zaraz po zakupie (2011 r.). PYTANIE: Czy ten "klej" na tylnej ściance (całej bardzo równomiernie) może pochodzić od wylanej baterii Kindle, czy raczej są to jakieś wypociny tworzyw futerału (gąbka pod tkaniną)? Myć detergentem? Jak się przyglądam to Kindle jest nieco spuchnięty (pierwszy sprawny nie jest), tak w 1/3 wysokości od góry, czyli zna 100% bateria do wymiany, ale ten "klej"? Czy elektrolit baterii mógł się wylać przez otworki głośniczków? W sieci znajdę poradniki jak Kindle'a rozebrać i wymienić aku - którego dostawcę zamienników polecacie?

Reply to
ąćęłńóśźż

Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5edfa6b9$0$515$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

od naklejek czy taśmy klejącej.

PYTANIE:

wypociny tworzyw futerału (gąbka pod tkaniną)?

A plastik na obudowie tego Kindla jaki ?

Niedawno pytalem o inny czytnik, a wrecz wiele roznych urzadzen - czasem im nakladaja taka gumowatą warstwe, ktora po paru latach sie klei. I to moze byc to. Ludzie zmywaja benzyna lub alkoholem do golego plastiku.

Z innych urzadzen - raczej nie pomaga, moze nawet szkodzi ...

Zdjąłem tę tylną ściankę, nie wyobrażałem sobie zmycia tego kleju jeszcze na urządzeniu bez włażenia zmywacza w szczeliny, niestety nie mam pod ręką spirytusu, płyn do mycia naczyń nie zadziałał, zadziałał jakoś proszek E (po dwóch myciach jeszcze trzecie potrzebne). Ścianka od wewnątrz oznaczona jako tworzywo 'PC' (CM-19 2) czyli raczej PolyCarbonate -poliwęglan. Cienka i dość elastyczna, ciemnoszara. OIDP powierzchnia zawsze była twarda, musiała nastąpić jakaś reakcja w trójkącie gąbka pod materiałem futerału - pokrycie (grubo tkana bawełna) - resydualne resztki kleju z celofanu - tworzywo ('PC'). Ale "kleją się" jeszcze krawędzie (boki) głównej obudowy łącznie z klawiszami, muszę się chyba zakręcić za isopropanolem (boję się użyć acetonu lub benzyny - a może do poliweglanu sa bezpieczne?.

Szczęśliwie bateria jedynie spuchła (tak dziwnie tylko zewnętrza koperta z tworzywa) i nie wylała, oryginalnie Li-Ion Polymer Battery 3.7 V 1750 mAh (6.5 Wh), szukam zamiennika, np. (najtańsza):

(drożej i mniejsza pojemność - polski pośrednik):
taki to nie ściema (pojemność)?

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

Wyskrob paznokciem. Stosowałem też chusteczki do okularów z Lidla, długo ale cierpliwie udało się zedrzeć całość (przy czym u mnie to był Cybook Oddysey).

W gruncie rzeczy możesz tam wstawić cokolwiek co ma właściwą grubość. Prawie dowolną baterię od tabletu. Wystarczy wyszarpać orginalną nie od strony wtyczki tylko od strony gołych wyprowadzeń, za zabezpieczeniem. Tyle że na własną odpowiedzialność, to jednak potrafi się zapalić.

Reply to
heby

W dniu 2020-06-09 o 19:04, ąćęłńóśźż pisze:

Nie radzę brać baterii w ciemno. Jeśli chcesz możesz wziąć z gustaf.pl ale zanim wsadzisz do czytnika naładuj ją do pełna i sprawdź pojemność chociażby żarówką i stoperem. Obciążając np. 500mA orientacyjnie sprawdzisz pojemność. Gdy chciałem kupić akumulator do Redmi 4A to z deklarowanych 3000mA miały ok 1200mA i 1500mA a były to nówki oba reklamowałem...

Reply to
jacek

Dzięki za radę. A oni tam na miejscu w ich sklepie na Ursynowie mogliby sprawdzić?

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

W dniu 2020-06-10 o 10:04, ąćęłńóśźż pisze:

Raczej żaden sprzedawca Ci tego nie zmierzy, wyśle Cię na drzewo jak mu powiesz że chcesz żeby sprawdził rzeczywistą pojemność a nie deklarowaną...

Reply to
jacek

W dniu 2020-06-09 o 19:26, jacek pisze:

Dziwne, bo sklep raczej zacny i byle g' nie sprzedaje, no ale na tyle produktów, jak widać, zdarza się. Co do gumowanej powierzchni, która się klei, to polecałem (i polecam) "preparat do regeneracji gumy", usuwa klejenie się, w miarę przywraca wygląd powłoki (choć niestety usuwa napisy). Można próbować ją usuwać, ale to bardziej mechaniczna robota, niż chemiczna i godziny zabawy. Preparatem w godzinę będzie nówka sztuka nieśmigana, Niemiec płakał, jak sprzedawał.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak