wy??cznik telewizora dla zasypiaj?cych przy nim...

mam dwa telewizory i mogę mieć dwa rozwiązania (wykorzystam jeden z nich)

  1. potrzebuję przerywacz prądu - jeden z telewizorów po odłączeniu zasilania przechodzi w stan oczekiwania
  2. lub wyłącznik załączający na dowolny sygnał podczerwieni - ten telewizor nie przechodzi w stan oczekiwania, więc potrzebne inne rozwiązanie

w komplecie z czasówką która pozwoli mu działać pomiędzy 24:00 a 7:00 w pozostałym czasie telewizor działa normalnie bez żadnych udziwnień

potrzebuję gotowego rozwiązania, gdyż nie jestem elektronikiem tel. 698-920-201

Reply to
zlotowinfo

no wlasnie, mnie sie to ostatnio zbyt czesto zdarza. Ja bym wolal, aby wlaczylo sie budzenie, a nie wylaczyl tv. Lepiej sie obudzic i samemu wylaczyc tv i przeniesc sie z fotela do wygodniejszego lozka!!

Ja tez nie jestem elektronikiem, ala ja bym zrobil tylko uklad czasowy (generator monostabilny ustawiony np. na 1 h), ktory wykrywajac emisje podczerwieni zalaczalby generator (timer). Jak zasniesz i przez godzine nie nacisnies pilota, to wtedy: budzenie lub wylaczenie sprzetu, lub jedno i drugie.

W sumie patrzac na zachowanie "normalnego" ogladacza, to chyba rzdko sie zdarza, ze w ciagu 1 godziny, ktos nie nacisnie pilota np. aby sciszyc na reklamy lub przelaczyc na inny kanal (chociaz na chwile)...Wiec takie urzadzenie mogloby pracowac przez cala dobe zawsze tak samo.

Jakbys cos znalazl gotowego do wrzuc na grupe. A moze jakies wspolne zlecenie dla jakiegos elektronika??? Chetnie bym cos takiego kupil/zrobil.

Reply to
Peptulis Amargolis
[...]

jak najbardziej, czekamy obaj na poważne oferty konstruktorów

reasumując z moją poprawką

  1. urządzenie odlicza godzinę od ostatniego sygnału podczerwieni (dowolnego) po czym wyłącza zasilanie,
  2. ponowne załączenie zasilania telewizora dowolnym sygnałem podczerwonym
  3. możliwość włączania/wyłączania sygnalizacji zadziałania wyłączenia (pkt1)

z góry dziękuję moja mama się wreszcie wyśpi wszak już nie pierwszej młodości rocznik 1944, śpioch-ojciec 1938

moim celem nie było obudzenie śpiocha, tylko usunięcie elementu przeszkadzającego drugiej osobie spać, a obudzenie śpiocha telewizyjnego jest równoznaczne z wybudzeniem drugiej osoby, druga sprawa że omawiany śipch często chce dalej oglądać telewizję przy której zaśnie w ciągu 10 minut

Reply to
zlotowinfo