ATX zawsze włączony

Hej,

Mam problem: mam płytę ATX, która nie ma w BIOS-ie opcji by zawsze wstawała gdy jest zasilanie. Więc jak się odłączy prąd, a potem ponownie podłączy, komputer nie wstaje, trzeba go włączyć przyciskiem. Chcę aby ten komputer robił za serwer, czy jest jakiś sposób, by wymusić jego włączanie, gdy wróci napięcie? Zaznaczam, że na elektronice się nie znam, więc proszę raczej o instrukcje dla laika. Dzięki.

Pozdrawiam,

Krzysztof.

Reply to
Krzysztof Trybowski

Połącz we wtyczce do płyty głównej z zasilacza kabel zielony z czarnym, będzie zawsze włączony, ale uwaga - nie wyłączy się w przypadku przeciążenia, uszkodzenia jakiegoś elementu w kompie itp. Czyli raczej ryzykowny, ale działający patent...

Włącz równolegle z przyciskiem "power" kondensator 100uF / 10 V. Pamiętaj tylko o polaryzacji.

William

Reply to
WB

Sprobuj zaktualizowac BIOS , u mnie ta funkcja dziala bardzo dobrze.

pozdrawaim

Krzysztof

Reply to
Krzysztof

Krzysiu, nie pytałbym o to na grupie elektronicznej, gdybym nie sprawdził takiej możliwości. Moja płyta to Azza i nie ma upgrade'u BIOS-u ponad wersję, którą już mam, a która takiej opcji nie mam.

Pozdrawiam,

Reply to
Krzysztof Trybowski

Ale skąd takie przeciążenie? To jest system serwerowy: k. graficzna, dwie sieciówki, dysk twardy. Bez CD-ROM-u, innych kart. Procesor Celeron 366. Czy jak nic nie będę dokładał to się nie przciąży?

Reply to
Krzysztof Trybowski

Uhm, spróbuję, dzięki. A jak to działa?

Reply to
Krzysztof Trybowski

Prosto. Obwód wejściowy tego przycisku to bramka i rezystor podciągajacy do plusa. Guzik zwiera do masy. Jeśli równolegle z nim dołączysz kondensator, po włączeniu zasilania stanowi on zwarcie co symuluje naciśniećie guzika "power". Nastepnie kondensator naładuje sie przez ów rezystor podciągający co z koei zasymuluje zwolnienie przycisku. Pojemność 100uF była dobrana u mnie eksperymentalnie zeby ruszało na 100%. Mam tak wpiety kondensator od ponad roku (gdy kupiłem UPS-a) i chodzi idelanie.

Pozdrawiam, William

Reply to
WB

Przyznaję, jestem elektronicznym laikiem... Co to za jednostka "uF"? Jaka ma być polaryzacja?

Reply to
Krzysztof Trybowski

Krzysztof Trybowski naskrobał:

mikrofarady :)

właściwa; plus do plusa, minus do minusa ;)

Reply to
Jacek Maciejewski