AllPCB a Technoservice

W dniu 2018-04-30 o 10:47, sundayman pisze:

To ciekawe bo pani Terasa napisze na fakturze jak chcesz i dostarczy Ci na email, wystarczy napisać :) wiem bo sam to robiłem.

Dokładnie, pod względem terminów i cen wycinają u nas wszystkich w pień.

Reply to
Janusz

Dzięki za informację, bo dokładnie taki wariant też do czego innego rozważałem.

ROTFL!

Wg TNT moje płyteczki mają być 4. maja, a zamówienie złożyłem 27. kwietnia, więc termin zaiste ekspresowy. Czterowarstwowe, zobaczymy, co będzie. Na razie przewiduję jeden problem: w gerberach dorzucili jakieś swoje oznaczenie reklamowe (?) na osobnej warstwie, a moje płytki są z gatunku 20x50mm i mam nadzieję, że mi nie zruinowali opisówki.

Ale ceny i terminy faktycznie chore. Mam inną krótką serię płytek, obecnie 2 warstwy bez żadnego cudowania. Cena 15 dolców i stoi tak sobie do ilości 35 sztuk. :-/ W polskich płytkarniach nie wiem, czy sam koszt materiału wg kalkulatorów on-line przy tej liczbie nie byłby wyższy.

Przy tych ich cenach płyteczki jednak chyba przeprojektuję na 4 warstwy, dokładając ground plane z prawdziwego zdarzenia i thermal planes + thermal vias na warstwie VDD, by płytki uczynić izotermiczne. To ma być sterowana i opomiarowana cyfrowo przetwornica synchroniczna buck-boost o mocy ~70W (24V/3A), a póki co płytka ma 19x51mm.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

No i są. Jakość wykonania wręcz szokująco wysoka. Za 1/3 ceny produkcyjnej w TS i 1/2 ich terminu dostałem czterowarstwowe płytki z zaślepionymi przelotkami, czego u nas nikt przy prototypach nawet nie proponował. Ostrość opisówki nieporównywalna z czymkolwiek, co widziałem w polskiej płytkarni. No i drobiazg, z zamówionych 15 Chińczyk przysłał mi jedynie... 36. :-)

Żegnam się zatem bardzo czule z polskimi producentami, moc uścisków, bo raczej się już nie zobaczymy...

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Gorzej jeśli ktoś zamawia 5 bo potrzebuje 1 a dostaje 8. Chociaż pewnie dla większości ludzi to żaden problem.

Reply to
kriters

Możesz podać konkretną kwotę za przesyłkę i płytki oraz powierzchnie płytki?

Reply to
jacek

49 USD za płytki czterowarstwowe z obustronnym opisem i kolorystyką biała maska + czarny opis, zaślepione przelotki. Przesyłka kurierem TNT gratis. Od zamówienia do dostawy dokładnie 7 dni, bo im się opóźniła wysyłka o 2 dni z powodu majówki. Wymiary jednej płytki 21x56mm. Chyba się załapałem na jakieś minimum, bo dalsze zmniejszanie płytki nie wpływa na cenę. Testowo wyceniłem podobną płytkę dwuwarstwową, 15USD i przesyłka też gratis. Ale przy tej cenie przeprojektowuję ją na cztery warstwy, dramatycznie poprawiając właściwości termiczne układu. O płytkach dwuwarstwowych też chyba czas zapomnieć. :-)

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

A nie mówiłem :)

Reply to
Janusz

A jeszcze dodam bo nie wiem czy zauważyłeś ale w cenie mają testowanie płytek :) Więc jesteś pewien że wszystkie ścieżki i przelotki mają przejście

Reply to
Janusz

On 2018-05-04 22:54, Piotr Wyderski wrote: [...]

Czy „zaślepione przelotki” to jest to, co angielskojęzyczni nazywają „blind vias”, a niektórzy (większość?) polskojęzyczni „ślepe przelotki”?

Reply to
JDX

Blind vias to przelotki ślepe, tj. nie wiercone na wylot. Ja miałem na myśli zwykłe przelotki, ale po metalizacji wypełnione (epoksydem), zwane "plugged vias". Przelotki nie pokryte cyną, lecz zamalowane maską to z kolei "tented vias".

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

A to jest jakos lepsze ? Bo moze oni zamiast metalizowac opracowali jakas technologie wypelniania przewodzaca masa ?

Nie, wypełnianie jest aplikowane po metalizacji. Zabezpiecza delikatną powierzchnię przelotki przed korozją atmosferyczną i wilgocią. Zwłaszcza w przypadku małych otworów, gdzie nie masz pewności, że dotarła powłoka cynująca. Drugie zastosowanie to gęste płytki z BGA: zamiast umieszczać przelotki obok kulek, można wypełnić przelotkę, splanaryzować i dać metalizację powierzchniową na tym epoksydzie, uzyskując wbudowany w płytkę słupek, do którego bezpośrednio przywiera kulka. Nazywają to "active pad".

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Zauważyłem, ale przy płytkach wielowarstwowych pominięcie testowania to sport ekstremalny, testowałbym nawet za dopłatą.

Pozdrawiam, Piotr

PS. Właśnie realizują kolejne zamówienie, również 4 warstwy.

Reply to
Piotr Wyderski

Zamówiłem tam (allpcb.com) w piątek, na próbę, do nowego wyrobu (trochę prototypowego), Zobaczymy jak wyjdzie.

Do tej pory w zasadzie prawie zawsze robiłem w Faldruk. Ciekawe czy Faldruk, czasami, nie zlecal tego w Chinach; dostawałem przesyłki zapakowane w taki śliski chiński papier. :)

jpo

Piotr Wyderski wrote:

Reply to
jacek pozniak

W dniu 05.05.2018 o 22:03, Piotr Wyderski pisze:

"Splanaryzować" - cóż za ubóstwo językowe!

Reply to
Kaczin

W dniu 2018-05-26 o 23:30, jacek pozniak pisze:

Jak przyjeli do produkcji to będziesz zadowolony, moje już się kończą robić :)

Oni zgrzewają próżniowo w folię bąbelkową, więc wątpliwe chyba że się komuś chciało jak z truskawkami, przepakowywać w nowe torebki.-- Pozdr Janusz

Reply to
Janusz

Dzisiaj rano wysłali, tzn mam nr listu przewozowego DHL, nieźle.:)

jp

Janusz wrote:

Reply to
jacek pozniak

W dniu 2018-05-28 o 08:46, jacek pozniak pisze:

Ja też :) może nawet jednym samolotem polecą :)

Reply to
Janusz