akwizycja palmtopem

Witam,

Zastanawialem sie nad zbieraniem danych z urzadzen przy pomocy palmtopa. Same urzadzenia powinny byc proste i tanie, bez cudow-niewidow. Akceptowalne byly by uarty, surowe LPT lub cos w okolicy. Niestety nie trafilem paltopa z portami PC-towymi (nie ma takich?). Zatem co zamiast tego? Sa jakies przejsciowki, czy moze w ogole palmtop nie jest tu dobrym rozwiazaniem?

hej

Reply to
mw158979

Użytkownik mw158979 napisał:

Ja mam bateryjny rejestrator temperatury i wilgoci z uploadem przez IRDA. Działa z palmtopem.

Adam

Użytkownik Górski Adam napisał:

Mojego wyrobu zresztą :))

Adam

Użytkownik Górski Adam napisał:

Moim zdaniem, w obecnym momencie uart wciąż jest bezkonkurencyny jeśli chodzi o cenę i prostotę. palmtopy z uartem są lub do niedawna były produkowane. Nie śledzę tego dokładnie. Tańszym jednak rozwiązaniem byłoby specjalizowane urządzonko. Gniazdo na kartę SD, uart i usb do komputera, w miarę potrzeb jakiś skromny wyswietlacz.

Reply to
moki

Palmtopy UART zazwyczaj maja, choc nie w standardzie RS-232. Co moze nawet i lepiej.

Tyle ze nalezy sie spodziewac zaniku uartow a upowszechnienia USB.

A moze jednak IrDA ? Roboty z oprogramowaniem bedzie sporo, za to zalet tez sporo - latwe polaczenie, brak uszkodzen przy podlaczaniu.

Mój Era MDA I ma zwykłe wyjście RS232. Obsługa jest taka sama (w sensie API) jak na dużym Windowsie. IMHO warto, bo ceny używanych palmtopów zaczynają być interesująco niskie. No i wbudowany GSM wiele ułatwia ...

Reply to
Sebastian Bialy

"J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> schrieb

Sporo to jest ile? Na czym to mniej wiecej polega?

hej

Reply to
mw158979

Użytkownik mw158979 napisał:

Ja poszedłem na łatwizne. Zastosowałem sprzetową implementacje irdy - do mnie dochodził juz normalny RS. Cena w sumie prawie ta sama bo i tak jakiś choćby prosty dekoder sprzetowy musisz mieć , a ten u mnie to miał od razu całą logike. Polecam MCP2150 f-my Microchip - do zakupienia w Gammie (PL)(WAW) Ale jak zawsze jest drobny haczyk. Niektóre PDA nie potrafią nawiązać z nim połączenia. Trzeba używać takich z prockiem intela (to wiem na pewno). Nie jest to winą samego procesora , a raczej portu windowsa na konkretny procesor. Tak czy inaczej coś jest gorzej z niektórymi PDA tak że nie da sie nawiązać połączenia przy pomocy w/w.

A kostka jest dosyć miła , cała jej konfiguracja sprowadza sie do zdefiniowania łańcucha tekstowego jakim urządzenie bedzie się zgłaszało w systemie nadrzednym.

Adam

Hm, na pecetach Microsoft zmienil [za to go nie lubie] specyfikacje protokolow Irda i chyba juz od windows 2000 przestal obslugiwac IrCOMM - czyli taki prosty port szeregowy po IrDA. Moze to o to chodzi ?

Nie ,nie o to.