RJ45 - jaki max. prąd?

Witam. Może ktoś z grupowiczów wie jaki jest max. dopuszczalny prąd dla złącza RJ45. Chcę go wykorzystać do podłączania urządzenia (komunikacja z nim) pracującego w pętli prądowej 20mA. Interesuje mnie również "trwałość i niezawodność" tego typu połączenia. Co prawda sieciówki pracują i pracują.... ale przy telefonie to co jakiś czas trzeba kabelek wyciągnąć i włożyć, aby trzasków nie było, no chyba że ja mam taki telefon :-) Czy to jest dobry wybór? A jeśli nie to co w zamian? (przede wszystkim małe). Złącze to będzie "pracowało" non stop w warunkach stosunkowo dużego zapylenia i wilgotności, a musi być PEWNE.

Dziękuję za odpowiedzi i wszelkie sugestie.

Pozdrawiam

Reply to
Desant

W trudnych warunkach to raczej proponowałbym złącza typu Canon. Są powszechnie dostępne, w miarę tanie, a najważniejsze, że mają porządne styki, często pozłacane. RJ45 w przypadku dużego zapylenia mogą mieć kłopoty ze stykami.

Reply to
Jacek "Plumpi

A mógłbyś powiedzieć kto nimi handluje w necie? I skąd pobrać noty katalogowe?

Reply to
Desant