4-20 mA w najprostszy sposób ??

jak w temacie - mając do dyspozycji 3V ??

ma być najtaniej i najprościej (dokładność do 0,001 ppm nie jest wymagana :) )

może LM117 + potencjometr i 2 PRki (do regulacji zakresu) ??

Reply to
news.task

Jeżeli to ma być żródło prądowe to owszem pewnie można użyć LM117 czy czegoś podobnego. Ale 3V zasilania to stanowczo za mało, lepiej by było np. 24V.

Reply to
EM

Chodzi o źródło prądowe?

2 tranzystory (zwierciadło prądowe), 2 rezystory i PRek do regulacji. To da najmniejszy spadek napięcia.

tak, troche za słabo opisałem :)

zrobiłem podobnie: pnp + PRek na emiterze + LED na bazie

chodzi

dzięki

Reply to
Lenny

W liście cd0sje$7fn$ snipped-for-privacy@korweta.task.gda.pl, niejaki(a) Lenny ( snipped-for-privacy@znikad.pl) napisał(a):

> [...]

Reply to
Zielnik

[...]

To daje większy spadek napięcia niż dwa tranzystory...

Oczywiście.

A musi być?

ale jakoś sie na 3 V wyrabia.. :)

Reply to
Lenny

Użytkownik "Zielnik" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał:

hmm... nie wydaje mi się aby była jakoś szczególnie potrzeba...

tak poza konkursem - LED i złącze B-E nie kompensują się przynajmniej częściowo ??

pozdrawiam

Reply to
Lenny

Do czasu, gdy z tych 3V nie będziesz potrzebował 2.5V...