25P05 - Czym zaprogramować?

Witam

Potrzebuję zaprogramowac pamieć typu serial flash o oznaczeniu 25P05A produkcji ST. Pamieci te sa powszechnie stosowane jako BIOS w kartach graficznych, dyskach itd. Posiadam programator Willem ale niestety on tych pamieci nie obsługuje.

Na stronie producenta jest soft i schemat programatora :

Niestety ten soft ma ograniczona funkcjonalność, zablokowane sa operacje na plikach (odczyt, zapis). Tak swoja droga schemat tego programatora jest niepotrzebnie skomplikowany , tak naprawdę jest to tylko dopasowanie poziomów z LPT do pamieci zasilanej z 3V które mozna zrobic w prostszy sposób. W nowych płytach głownych napiecie na LPT jest własnie 3,3V wiec pamieć podłaczyłem bezposrenio do wtyku LPT i program poprawnie ją wykrywał ,odczytywał i zapisywał. Zasilanie pamieci było z zew. zasilacza 3V.

Moze ktos ma w pełni działajacą wersje tego programiku lub wie skad ja sciagnąc (moze jakaś starsza wersja). Ewentualnie jakiego innego prostego programatora mozna do tego użyć.

Pzdr ADAM

Reply to
ADAM

ADAM pisze:

Poszukaj PonyProg-a

Pozdr AK

Reply to
AK

PonyProg nie ma na liscie tego układu, przynajmniej w tej wersji która posiadam. Rozwiazałem ten problem w sposób troche kombinowany ale skuteczny za pomocą tego programiku i interface ze strony ST oraz Willema. Willem nie potrafi tej pamieci wykasowac wiec zrobiłem to tym programem ST, nastepnie pamiec zaprogramowałem w Willemie (ver. 4.5) wybierajac układ AT25HP1024 , jest to pamieć o 2 krotnie wiekszej pojemnosci niz 25P05 ale daje sie zaprogramowac i odczytać. Trzeba tylko programowanie powtarzać (u mnie 2-3razy) aż weryfikacja bedzie prawidłowa do adresu FFFF, przy adresie 10000 zawsze pojawi sie bład bo przekroczona została fizyczna pojemność pamieci .

Podaje sposób bezposredniego podłaczenia pamieci do LPT , pierwsza cyfra oznacza numer pinu złacza LPT a druga w nawiasie numer pinu pamieci w obudowie SO-8 . 2->(1) , 4->(3) , 6->(5) , 7->(6) , 8->(7) , 10->(2) (4) do masy LPT i zasilania (8)-zasilanie zewnetrzne 3V. Mozna dac jakiś kondensator miedzy 4 i 8 pin pamieci.

Moze komuś przyda sie ten opis np. po nieudanym flashowaniu karty graficznej.

Reply to
ADAM