Czym zaprogramować PROM'a

Teraz żaden programator nie wymienia informacji o możliwości programowaniu PROM'ów, choć pewnie mogą. Producent i sprzedawca Willem'a też nie wie czy on to potrafi.

Może Wy będziecie wiedzieć: czym zaprogramować pamięć PROM 82S129 / 74S287 (256 x 4 bit)?

Bardzo mi na tym zależy!

Reply to
Yovish

Użytkownik "Yovish" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:bm9nub$22p$ snipped-for-privacy@ultra60.mat.uni.torun.pl

IMHO niewielkie szanse, że którykolwiek współczesny programator klasy "popularnej" poradzi sobie z bipolarnymi PROM-ami. Programowanie ich polegało (AFAIR) na przepalaniu metalicznych bezpieczników i wymagało doprowadzenia sporych mocy. Tu znajdziesz PDF-a do 82S129 (niestety bez algorytmu programowania):

Mogę Ci podesłać skan z katalogu NEC-a (Memory Products 1985) z opisami pamięci uPB426 - 2K x 4 - odp. 82S137, oraz uPB429 - 2K x 8 - odp. 82S191 W obu układach programowanie polega na wielokrotnym aplikowaniu impulsów _prądowych_ 200mA (z ograniczeniem max. napięcia do 28V) i testowaniu stanu programowanego bitu. Nie podejrzewam Willem-a o takie możliwości. Wygląda na to, że trzeba sięgnąć po coś bardziej wyrafinowanego lub majstrować samoróbkę.

BTW. Pytanie pomocnicze do grupy: Czym _obecnie_ da się zastąpić małe PROM-y?

Reply to
Marek Dzwonnik

Jeśli mnie pamięć nie myli, to wczesne wersje SEPROGA programowały te kości. Ze strony producenta można (chyba) pobrać oprogramowanie, które wprawdzie bez sprzętu działa jako demo, ale listę programowanych kości powinno wyświetlać... TG

Reply to
Tomasz Gumny

Użytkownik "Tomasz Gumny" snipped-for-privacy@idn.org.pl> napisał w wiadomości news:bm9tur$abf$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl

Sprawdziłem. Aktualnie dostępny soft do SEPROG-a (v6.03 /DOS) nie zna czegoś takiego jak PROM, natomiast EPROMy zaczynają się dopiero od 2716.

Przy okazji - WG

sprzedaje też programatory Elnec-a
W opisach programatorów JetProg i LabProg+, widnieje informacja, że łykają m.in:

- EPROMy: 1702 i 2708

- PROMy: AMD, Harris, National, Philips/Signetics, Tesla, TI,

W liście układów JetProg-a widnieją np.: MH74S287 (Tesla) oraz N82S126/A, N82S129/A (Philips Signetics). Może w takim razie należy uderzyć do WG? :-)

Reply to
Marek Dzwonnik

Nie bez powodu wspomniałem o Willemie, bo miałem raczej na myśli tańsze programatory. Taki właśnie zamierzałem kupić. Te o których wspominacie są poza zasiegiem finansów hobbysty. Tych pamięci nie będzie duża ilość, tylko najwyżej kilka sztuk, ale może lepiej je będzie czymś zastąpić. Z tym, że jedna sztukę już zamówiłem.

Reply to
Yovish

Użytkownik "Yovish" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:bma394$7am$ snipped-for-privacy@ultra60.mat.uni.torun.pl...

Witam O ile mnie pamięć nie myli to takie kości pracowały w układzie programowania syntezy w RSŁA (w nadajnikach i odbiornikach)- tych nowszych -made in Radmor. Więc albo do Radmora albo do jakiegoś człowieka z TPSA z radia, bo tam to było używane, a kanały trzeba było zmieniać... slaw

Reply to
slaw69

Widzę że masz skan do 82S137, prześlij go proszę.

Czym zastąpić małego proma? w pewnym zakresie galem , w pełni fpga. Spotkałem coś na płycie około 6 letniej, coś co zastępowało 82s147 i miało okienko jak eprom , topologię wyprowadzeń PROM a w nazwie -20 co sugerowało czas propagacji 20ns, co potwierdza lokalizacja, czyli wykorzystanie w układzie generowania obrazu w grze telewizyjnej. Szukałem później PDF tego elementu ale bezskutecznie. Jedynie znalazłem informacje że gdzieś na świecie jeszcze to można kupić. Jeśli was interesuje to po południu mogę odszukać tą płytę i podać precyzyjnie oznaczenie

Roman F

Reply to
Roman Filipecki

Nei wiem na ile to pomoże, ale LabProg firmy Elnec napewno programuje obie... sprawdziłem w liście mojego :-)) We Wrocławiu mozna usługowo w firmie Eprom albo prywatnie - za ekwiwalent chmielowy - u mnie :-)) A tak na poważnie - to zdaje się, że każde poważne biuro konstrukcyjne ma co najmniej takiego LabProga, albo coś troszkę lepszego... Kwestia znalezienia dojścia...

Reply to
GeePee

Użytkownik "Roman Filipecki" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:bmaqir$qvu$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl

Czy to do mnie? W takim razie proszę _cytuj_ fragment wypowiedzi, którego się odnosisz. PSE!

Zaraz wyślę. Niestety sam mam tylko ksero z katalogu NEC-a i to o dosyć fatalnej jakości. Skutkiem czego skan kilku stron musi mieć 300dpi/gray i gabaryty prawie 6MiB. Niestety nie dało się mniej. Mam nadzieję, ze Twoja skrzynka mnie nie wyklnie.

Reply to
Marek Dzwonnik

Użytkownik "Yovish" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:bma394$7am$ snipped-for-privacy@ultra60.mat.uni.torun.pl...

Podeślij proma i plik do zaprogramowania mogę to zrobić

snipped-for-privacy@wp.pl

Osoba podająca się za: Yovish przyczyniła się do uszczuplenia moich skromnych zasobów dyskowych ;-) wraz z kolejną wiadomością wysłaną

03-10-11 22:08:

Moje bookmarki na hasło PROM dały następujące linki:

Nie sprawdziłem czy potrafią programować Twoją kość więc może być to pudło ;-)

Reply to
badworm