220kW z siły???

Tak sobie buszuję po sieci i trafiłem na taka stronkę:

Zastanawiam się czy osoba tworząca tę stronę pomyliła się o jedno zero w wartościach mocy i prądu rozruchowego czy faktycznie to coś ma 220kW mocy?

Reply to
badworm

Ma, spoko. Przecież na czas rozruchu czerpie energię z aku (ołowiowych a więc znanych z duuużych obciążalności chwilowych).

Reply to
Jacek Maciejewski

Pomylił się o zero.

Wiesz... Ja pracowałem (dawno temu) przy akumulatorach o obciążalności

1.5 kA... A tu jest mowa o 10 kA. I to jest małe urządzenie na małym wózeczku.

w/g mnie chwyt marketingowy

Reply to
grzegorz

Totalna bzdura i to raczej zrobiona celowo, gdyby była mowa o pomyłce to niewystępowało by to w dwóch miejscach 220000W i 10000A Nawet w przemyśle nie stosuje się takich prądów, wyobrazacie sobie jaki przekrój przewodnika jest potrzebny do przesłana 10kA?

Reply to
MK

Nie znam sie....ale....PMPO? ;-)))

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

badworm napisał(a):

To tak jak z tymi kablami rozruchowymi w hipermarketach :) 100A a widzialem juz nawet i 200A a cienkie jak olowek :)

Reply to
rozrabiak

hmm w impulsie sie spotyka..ale nie przy 24V 0.1mOhm by musiał mieć cały obwód. Bardzo mało możliwe IMHO. Bardzo śmieszne są te śrubki na wierzchu. Jakoś nie wyobrażam sobie ze by zniosły 10kA i dały sie później odkręcić.

CosteC

Reply to
CosteC

Chwilowo można dopuścić i 10 A/mm2 a nawet mniej, co daje 1000mm2 czyli średnica 35mm lub mniej :)

Reply to
Jacek Maciejewski

Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 04-07-03 19:16 CosteC nakarmił(a) stado głodnych newsserwerów:

Ja zakładałem, że ten prąd płynie tymi kablami z tyłu :-)

Reply to
badworm

Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 04-07-03 19:18 Jacek Maciejewski nakarmił(a) stado głodnych newsserwerów:

Poza tym takie 220kW pobrane z sieci przez sekundę czy dwie momentalnie wybiły by wszystkie zabezpieczenia po drodze do podstacji :-P

Reply to
badworm

Moc PMPO w ładowarkach? ;-D

Sugeruje przypomniec sobie definicje mocy i odpowiedziec dlaczego uzyskanie nawet kilkudziesieciu gigawatow z baterii

9V 6F22 nie bedzie problemem. :->

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski

Przypomnij mi tę definicje bo ja sie z takową chyba nie spotkałem.

MK

Reply to
MK

Użytkownik "MK" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:40e7370a$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Moc to jest energia w czasie. Jezeli czas jest bardzo krotki to i moc moze byc duza z malej energii :))

Reply to
Sebasto

Nie taki znow duzy - kolej ma prady w kA i drut umiarkowanie gruby.

Na oko ktos sie pomylil o zero lub dwa - tzn powinno byc 100A, a potem przeliczyl na kW.

Gdzie, w kórych miejscach? Do przesyłu 10kA potrzebne jest conajmiej 2500mm2 czyli szyna miedziana o przekroju 125mm x 20mm, wyobrażasz sobie formowanie i układanie czegos takiego? A jakie rozłączniki trzeba stosowac? Jedyne miejsce gdzie takie prądy mogły by występować to galwanizernie.

Reply to
MK

Taa... . Czysta nieosiągalna teoria :)

Reply to
MK

Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 04-07-04 00:08 Piotr Wyderski nakarmił(a) stado głodnych newsserwerów:

Chodzi o moc chwilową? Wtedy gigawaty da się osiągnąć ale tylko teoretycznie bo przeszkodą będzie tak jak pisał Costec rezystancja całego obwodu. By wynosiła 0,1mohm przy całkowitej długości przewodu

5m(pomijam rezystancję wewnętrzną trafa) przekrój musiałby wynosić 850mm^2.
Reply to
badworm