2 aku o różnej pojemności

Witam

Czy zrobię głupstwo zasilając silnik DC 18V z podłączonych szeregowo aku, jednego 12V 7,5Ah i drugiego 6V 4Ah? Rozumiem, że pojemność dorówna do mniejszego aku, ale generalnie to będzie działać?

Vir

Reply to
Vir

Robisz głupstwo.

Generalnie - jak chcesz ładować te akumulatory? Jakiej mocy jest silnik?

Użytkownik "Vir" snipped-for-privacy@onet.pl napisał w wiadomości news:g388p0$691$ snipped-for-privacy@news2.task.gda.pl...

tak, tak.

Reply to
William

Mam prostownik na 6/12V, a silnik to wkrętarka ze 200-300W

Reply to
Vir

Zgroza...

Tak myślałem. Zastosuj normalne akumulatory NiCd - są do tego zastosowania idealne.

A ja gdbym miał dwa takie zbyteczne akumulatory i taki problem to zrobiłbym tak: Dać kontrolę napięcia na akumulator 6V przed nadmiernym rozładowaniem: np.: TL431 i przekaźnik, który wyłączałby obciążenie po spadku napięcia do napięcia minimalnego na 6V akumulatorze. Ładowanie: najlepiej ładowarka 18V/400mA czas liczony dla akumulatora 6V, lub jeszcze lepiej ładować każdy akumulator osobno.

I działa :-)

Reply to
Desoft

Nieee, dla mnie to czarna magia. Chodziło mi tylko o to, czy to bedzie dzialac, czy tez cos sie popali albom wybuchnie :-)

Vir

Reply to
Vir

Bez dodatkowych zabezpieczeń ma szanse zadziałać raz, może dwa. Większy akumulator uszkodzi ten mniejszy. Przy ładowaniu nie wiem, zależy jaki to prostownik, ale brzmi jak samochodowy, więc chyba za duży jak na te akumulatory. Teoretycznie można używać ale są bardzo duże szanse uszkodzenia, raczej to wersja: potrzebuję awaryjnie tu i teraz, więc podłączam.

Reply to
Desoft

A jest jakis prosty sposow, aby z aku 12V wycisnac 18V? Domyslam sie, ze jakis transfprmator, ale czy to nie jest zbyt prądożerne?

Vir pisze:

Reply to
Vir

Użytkownik "Vir" snipped-for-privacy@onet.pl napisał w wiadomości news:g3ato5$7q2$ snipped-for-privacy@news2.task.gda.pl...

Transofrmator się nie nada, jeżeli TL431 i przekaźnik dla Ciebie to czarna magia, to przetwornica 12->18V/5A (a pewnie więcej) będzie niewykonalna.

Reply to
Desoft

czarna magia , jeśli chodzi o wykonanie, ale kupic umiałbym. Czy coś takiego jest do kupienia w sklepach elektronicznych?

Reply to
Vir

a nie łatwiej od razu kupic dedykowany akumulator ?

Reply to
Rockk
18V 5-7 Ah to niełatwo, albo nie wiem, gdzie szukać

Vir

Rockk pisze:

Reply to
Vir

Dnia Tue, 17 Jun 2008 17:49:40 +0200, Vir napisał(a):

Spoko, będzie działać i nic nie wybuchnie. Aku mogą się rozładowywać w różnym czasie, ale jak ci na nich specjalnie nie zależy bo całość jest do doraźnych spraw to może tak zostać. A jak ci zależy na aku, no to stosuj znane od 100 lat zasady eksploatacji.

Reply to
Jacek Maciejewski

Dnia Wed, 18 Jun 2008 17:48:28 +0200, Vir napisał(a):

U dilera od wkrętarki :)

Reply to
Jacek Maciejewski

Nie tej mocy.