Servo nauwkeurigheid

Hallo,

kan iemand mij iets vertellen over de nauwkeurigheid van servo's.

Het gaat om het type GWServo S03NF STD.

Als deze in de middenstand gebracht wordt dmv een pulsbreedte van 1.5ms hoe groot kan dan de mechanische afwijking in graden of anderszins zijn als ik een andere servo van hetzelfde type gebruik?

Groet,

Henk

Reply to
Henk van Winkoop

Ik denk dat je meer afhankelijk ben van hoe je de terugkoppeling "feedback" uitvoert. Een motortje herken ik niet aan zijn type nummer. Als het een 400 Hz servo is die in lucht en ruimtevaart gebruikt worden, daarmee heb ik nauwkeurigheid van minder dan 1/4 graad gehaald, ligt natuurlijk ook nog aan het vertragingssysteem tand wiel stelsel. Hoe groter de vertraging hoe nauwkeuriger het resultaat. Het belangrijkste is dat je een spelingloze koppeling "splittandwiel" toepast en een goede synchro, of bij gelijkstroom een goede servo potmeter of andere opnemer.

Bram

"Henk van Winkoop" schreef in bericht news:43f756ab$0$2030$ snipped-for-privacy@text.nova.planet.nl...

Reply to
Bram

Ik ken deze specifieke servo niet, maar het is niet ongewoon als servo's ~ 20 graden onderling afwijken, tussen merken onderling wel meer als 45 graden.

Voor RC gebruik geen echt probleem, want je moet toch het los bijgeleverde servo-wiel plaatsen op de vertanding op de as, en dat kan op talloze manieren.

Terugstel precisie zal in de orde van enkele graden liggen.

In de RC wereld (ik gebruik ze in vliegtuigen) stelt men elke servo individueel af op z'n functie.

Industrieele reproduceerbare micro-precisie kan je dus vergeten.

--
 - René
Reply to