meten is weten

--
JVD
jvd_609 at hotmail.com
Re: Volledige bedrading scart

Gij zijt de slimste  ;-)

Greetz

--
Mail: Remove space between n and @
Alain Beguin

Re: Volledige bedrading scart

beste kerel dat is niet helemaal waar dat ""meten is weten ""
protocoll.....de slimste is....

kijk als je niet weet wat je meet , wat valt er te meten dan ??? dus je meet
niks

omdat goed meten opzich ook een vak apart is

carlos

Re: Volledige bedrading scart
meet

Goed Nederlands schrijven ook.

René

Re: Volledige bedrading scart

wordt
te

Ik weet niet of het volgende tekeningetje goed overkomt, maar toch :
???????????????????
?  20 18 16 14 12 10  8  6  4  2 ?
??                                             ?
   ? 19 17 15 13 11  9  7  5  3  1?
   ??????????????????
1 Audio R
2 Audio R *
3 Audio L
4 Audio GND
6 Audio L *
8 Status
17 Video GND
19 Video
20 Video

De overige pinnen weet ik zo niet, maar hebben o.a. te maken met RGB los.
In mijn kabel zijn alleen de genoemde pinnen aangesloten.
Let op: Audio GND en Video GND apart doorlussen.

Mvg,
Joop

Re: Volledige bedrading scart

http://www.hardwarebook.net/connector/av/scart.html

groeten,

Sander

Re: Volledige bedrading scart

Dank voor het antwoord. Ik heb de stekkers inmiddels open gepeuterd (en weer
netjes dicht gekregen!) en vastgesteld dat op alle pinnen keurig een draadje
is aangesloten. Dus dat kan niet de reden zijn waarom de boel het niet doet.

Ter toelichting: Ik probeer mijn nieuwe Panasonic S-VHS aan te sluiten op
een Philips TV. De eerste heeft Q link en de tweede Easy link. Dus daarmee
zou het automatisch en in volgorde kopiëren van de tv-zenders naar het
geheugen van de recorder een fluitje van een cent moeten zijn. Niet dus.
Antenne kabel en RF coax-kabel aangesloten, alsmede een 21-pins Scart
aansluiting om die handige link-functies mogelijk te maken (Philips external
2 Y/C). Precies volgens het boekje.

Ook via de RF coax-kabel zou het landkeuze-instelmenu trouwens op het
tv-scherm moeten verschijnen. Ook niet.
Kortom, ik weet het even niet meer.

Groet,
Pieter