Re: JVC videorecorder voeding stuk?

Ik heb precies hetzelfde gehad. Recorder liep jaren probleemloos totdat ik de stekker er een uit trok. Oplossing: vervang de elco's in de (schakelende)voeding. Daarna lipe hij weer als een zonnetje.

Joop

"Ruud Blok" schreef in bericht news:bdq11u$1l6$ snipped-for-privacy@news.hccnet.nl...

Als je geen typenummer geeft, blijft het een beetje gissen. > > De elko's in de voeding gaan vaak stuk. > > -- > Ruud > > > "Jos Wolthuis" schreef in bericht > news:3eff71b3$0$45378$ snipped-for-privacy@news.versatel.net... > > Nadat ik mijn videorecorder verplaatst had, deed hij het ineens niet

meer.

> Na een tijdje ermee gepield te hebben kwam er volgens mij een plof

(tijdje

> terug alweer) en deed hij helemaal niks meer. De voeding bromde ook niet > > meer. De zekering is intakt. > > > > Iemand een idee? > > > > >
Reply to
Joop

Ik heb de tip ooit eens gekregen van iemand anders. Op mijn JVC HiFi stereorecorder zat bij de voeding. Het koelplaatje van de schakeltransistor in de primaire voeding zit op twee plaatsen door de print heen gestoken op deze pennetjes zit wat hars die na verloop van tijd gaat geleiden. De oplossing is deze hars goed te verwijderen. Niet geschoten is altijd mis. het heeft bij mij in ieder geval geholpen.

--
Have Fun

       Fons
 Click to see the full signature
Reply to
Fons

Geen idee. Heb hem niet bij de hand. Even zoeken... Aha. JVC HiFi stereo HR-J618E.

"Ruud Blok" schreef in bericht news:bdq11u$1l6$ snipped-for-privacy@news.hccnet.nl...

meer.

(tijdje

Reply to
Jos Wolthuis

Ga eens op zoek naar een "gebarste" elco !

Joop HMR

"Jos Wolthuis" schreef in bericht news:3eff71b3$0$45378$ snipped-for-privacy@news.versatel.net...

Reply to
Master JR