JVC HR-D910E videorecorder

Hoi,

Waarschijnlijk heb ik een hele stomme vraag. Ik heb namelijk een nieuwe aandrukrol voor een JVC HR-D910E videorecorder besteld en binnengekregen (omdat er strepen over het beeld liepen terwijl ik de koppen al gereinigd had). Maar ik heb alleen een losse rol binnengekregen. Maar nu weet ik niet hoe ik het oude wieltje van de as moet krijgen om er de nieuwe op te zetten.

Kan iemand mij helpen?

mvg,

Michel van Eerd

Michel Van Eerd

Op Fri, 24 Mar 2006 21:20:06 +0000, schreef Michel Van Eerd:

Vast wel. De oude rol hangt als het goed is aan een arm die op een dikke, kunststof cilinder draait, en daarmee verbonden is via een een vrij strakke, zwarte veer. De rol zit zelf op een as die vast in de arm is bevestigd en wordt op zijn plaats gehouden door een kleine kunststof nippel onder aan de as (niet te zien zonder spiegel). Meestal kun je de rol gewoon voorzichtig naar beneden duwen door bovenin een platte schroevendraaier tussen de arm en de rol te wrikken, waarbij je op moet letten dat de nippel niet in het loopwerk valt en de arm niet verbogen raakt. Ook moet je opletten dat je de oriëntatie van de oude rol (onder- en bovenkant) onthoudt, want ik meen dat sommige rollen alleen in één oriëntatie goed werken. Zet anders even een viltstifstreepje op de bovenkant. Als je de oude rol los hebt, kun je de nieuwe in de juiste oriëntatie op de as schuiven en de kunststof nippel weer op zijn plaats drukken (gewoon goed omhoog drukken), waarna alles in orde zou moeten zijn.

Mocht dit niet goed lukken, of wil je geen risico nemen met de arm, dan kun je de genoemde veer voorzichtig loshaken, waarna je de arm (plus rol) iets tegen de klok in kunt draaien en van de kunststof cilinder kunt lichten. Hierna kun je de sluitnippel goed zien zitten, en de boel met wat minder risico op verbuigen/kwijtraken van onderdelen vervangen.

Succes ermee, groeten,

Linetec Translation and Technology Services

http://www.linetec.nl/