Re: EU: reparaties alleen bij merkdealer

"Anneke.A" wrote in news:4850e917$0$6030$ snipped-for-privacy@text.nova.planet.nl:

> [...]

Wat daar goed aan is ontgaat mij ten ene male. Het betekent namelijk ook dat je met zo'n lor niet meer met goed fatsoen buiten de grenzen van de EU kunt begeven (ik schreef bijna 'civilisatie', maar dat begint reversibele trekjes te vertonen).

Overigens is het ratterige dat 50% van die elektronica door de EU is opgelegd.

Overigens2 dacht ik dat electronica/interfacing het onderhoud zou vergemakkelijken?

PS: al weer vergeten dat er een jaar of wat geleden door een intens zieke ambtenaar werd bedacht dat storingen aan het voertuig, met name motor/emissies, acuut & realtime gemeld moesten worden? (een variant was het langs de weg meten van uitlaatgassen, uiteraard liefst gelijk met een verbinding naar het CJIB)

En dat kan > er ook een zijn voor Neelie. > > A > >
--
Bye,

Willem-Jan Markerink

      The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
     the inability to understand

[note: 'a-one' & 'en-el'!]
Reply to
Willem-Jan Markerink

"Willem-Jan Markerink" schreef in bericht news:Xns9ABBB30C72AF4wjmarkerinka1nl@130.133.1.18...

Ik kan het mij niet voorstellen. Het in stand houden van netten van merkdealers (dat heb je bij andere artikelen dan auto's toch ook al lang niet meer?) bevordert monopolies (zeker als je daar verplicht aan wordt gebonden) en is strijdig met de vrije concurrentie die juist Neelie zo moet bevechten!

Los daarvan: merkdealers zijn niet per definitie betere garages dan anderen, sommige klussen besteden ook zij gewoon uit, en..... waar zou je terecht moeten als je merk niet meer bestaat, zoals Daf of Datsun of Simca of, heel recent, Rover?

Reply to
Johannes

berichtnews:Xns9ABBB30C72AF4wjmarkerinka1nl@130.133.1.18...

Er is wel een sterke tendens gaande, al jaren, waarbij je steeds afhankelijker wordt van de garage, zelfs voor het verwisselen van een lamp. Het loopt echt de spuigaten uit! Geef mij maar een oldtimer! (desnoods met zo'n uitklap-richting aanwijzer waar je fietsers de stuipen op het lijf kan jagen;-0

Reply to
Gerard

Gerard wrote in news: snipped-for-privacy@26g2000hsk.googlegroups.com:

Inzake dat laatste heeft de EU onlangs overigens wel wat eisen gesteld aan de fabrikanten, maar dat maakt het huidige voorstel er alleen maar schizofrener op.

--
[...]

Neelie pakte ook Microsoft aan vanwege monopolistische activiteiten. Of ze verplicht de autofabrikanten dat ze toegang geven tot de software door kleine garages of ze kan haar aanpak van Microsoft vergeten. En dat laatste is van veel groter belang.

Reply to
Anneke.A

berichtnews:Xns9ABBB30C72AF4wjmarkerinka1nl@130.133.1.18...

Daar hebben de heren ook wat op gevonden. Een sticker die aangeeft dat je niet meer in de Duitse steden mag komen als je auto meer dan 7 jaar oud is. En ook niet meer in Amsterdam.

Dat zijn dus al 2 stickers. En dan later nog een sticker voor rekeningrijden wat goedkoper wordt voor nieuwere auto's. En dan nog een sticker voor de vakantie in Zwitserland, eentje voor Oostenrijk. België wil ook al een sticker invoeren.

En dan komt er vast nog wel een verbod op teveel stickers op je voorruit.

Maar ach, uiteindelijk komt het er altijd op neer dat je gewoon kunt blijven rijden maar er meer voor betaalt. En dat blijkt dan dus goed voor het milieu te zijn.

P.

Reply to
Pieter

"Gerard" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@26g2000hsk.googlegroups.com...

Maar dat ligt niet aan "Europa". Dat doen de autofabrikanten zélf. Voor zo'n "uitklapinrichting" zul je wel een auto van voor 1 juli 1967 moeten hebben. Daarna mochten die dingen niet meer.

Reply to
Johannes

snipped-for-privacy@26g2000hsk.googlegroups.com...

Maar op de fiets moet ik juist weer wel iets uitklappen om richting aan te geven. Wordt hier gediscrimineerd?

-- gerard

Reply to
Gerard

Het zou geen kwaad kunnen om even te kijken naar de verhouding van de grootte van het object dat wordt uitgeklapt en het object dat dat uitklapt.