Polijsten van plexiglazen kap

Ik wil een plexiglazen kap van een platenspeler polijsten. Er zitten vrij veel oppervlakkige krasjes op.

Tandpasta en zilverpoets heb ik al geprobeerd, maar dat geeft nog niet het gewenste resultaat. Ik zoek iets waarmee ik wat grondiger te werk kan gaan.

Welke tips zijn er nog?

--
Vriendelijke groeten, Hans Remeeus.
Ham Radio: PA1HR

Communication is about people, the rest is technology.
Reply to
Hans Remeeus

"Hans Remeeus" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@uni-berlin.de...

gaan.

'Gewoon' commadant-6 of zo gebruiken. Het werkt wel, maar er is specialer spul op de markt voor plexiglas. Ook metaalpollijst pasta (bij de beter metaalboer) werkt aardig.

Al

Reply to
The Al Bundy

"Hans Remeeus" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@uni-berlin.de...

gaan.

Zal wel een duur grapje worden, maar er zijn "pasta's" om b.v. horloges en mobieltjes mee op te knappen (het doorzichtige werk wel te verstaan). Kijk bij

onder display polijst middel, om maar een straat te noemen.

Voorts zou je - display polijst middel - als zoek item in google kunnen loslaten, of eens je oor te luisteren kunnen leggen in een zaak waar ze zaken voor motorrijders verkopen; b.v. iets om je helmvizier meer te polijsten.

Reply to
Xico

Unipol kunststof polijstmiddel:

Joop van der Velden - pe1dna@amsat.org
Zelfbouw GPS pakket: http://www.gpskit.nl/
29 mei aanwezig op de Friese Radio Markt in Beetsterzwaag
Zie http://www.frm.a63.org/ voor details
Reply to
Joop van der Velden

Bedankt voor alle tips; wordt zeer gewaardeerd!

--

Vriendelijke groeten, Hans Remeeus. Ham Radio: PA1HR

Communication is about people, the rest is technology.

Reply to
Hans Remeeus

De enige en beste en professionele polijst pasta is die van De Vos Chemie Zeer weinig gebruiken met verbluffend resultaat!

Groet Jeroen

"Hans Remeeus" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@uni-berlin.de...

gaan.

Reply to
js

Bedankt Jeroen!

Bedoel je van deze winkels?:

Vriendelijke groeten, Hans Remeeus. Ham Radio: PA1HR

Communication is about people, the rest is technology.

"js" schreef in bericht news:VaQrc.919$ snipped-for-privacy@hestia.telenet-ops.be...

Reply to
Hans Remeeus

ja , dit is dit zijn de winkels :-)

"Hans Remeeus" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@uni-berlin.de...

Chemie

Reply to
js

"Hans Remeeus" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@uni-berlin.de... : Ik wil een plexiglazen kap van een platenspeler polijsten. Er zitten vrij : veel oppervlakkige krasjes op. : : Tandpasta en zilverpoets heb ik al geprobeerd, maar dat geeft nog niet het : gewenste resultaat. Ik zoek iets waarmee ik wat grondiger te werk kan gaan. : : Welke tips zijn er nog?

Bij een motorzaak kocht ik kunststofpolijstmiddel waarmeer ik al tal van objecten met gebruikmaking van een Dremel multipro en polijstschijfjes weer glad als een babykontje kon krijgen...

: : : -- : : Vriendelijke groeten, Hans Remeeus. : Ham Radio: PA1HR :

: : Communication is about people, the rest is technology. : : : :

Reply to
Doctor Barnard

Bedankt voor de info!

Die polijstschijfjes doen het inderdaad heel goed.

--

Vriendelijke groeten, Hans Remeeus. Ham Radio: PA1HR

Communication is about people, the rest is technology.

"Doctor Barnard" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@corp.supernews.com...

Reply to
Hans Remeeus

Ik kreeg vandaag de volgende informatie van DeVossChemie:

YC POLYGLANZ POLIERPASTA

Beschrijving:

Siliconevrije polierpasta voor het doen blinken en glanzen van een ondergrond bestaande uit polyester, epoxy, polyurethaan en andere lakken en plexiglas. Zeer geschikt als eindbehandeling na gebruik van Hempel Gelcoat Reiniger of Hempel Boat Rubbing. Bevat een zeer fijne korrel die tevens fijne krassen verwijdert. Ondergrond eerst reinigen met bijvoorbeeld yachtcleaner.

Toepassing:

Als dieptereiniger voor polyester, epoxy en polyurethaan. Kan tevens op plexiglas toegepast worden.

Gegevens bij levering:

Kleur wit

Viscositeit 20.000 mPa?s

Soortelijk gewicht ca. 1,0 gr/cm³

Houdbaarheid onbeperkt

Consistentie pasta

Technische gegevens:

Verbruik 50 gr/m²

Shore niet van toepassing

Verwerking:

Zorg steeds voor een droog en vetvrij oppervlak. Pasta met zachte doek of watten aanbrengen en met draaiende bewegingen en lichte druk grondig polieren. Met polierwatten de pastaresten verwijderen en de oppervlakken doen glanzen. Eventueel deze bewerking herhalen. Kan machinaal verwerkt worden, maar opletten voor te hoog toerental (max. 2000 TPM met een poliervacht ? doorsnede 13cm). Positie van de vacht voortdurend veranderen, zodat het oppervlak niet te warm wordt. Kan eventueel verdund worden met white spirit of terpentijn. Polyglanz niet laten opdrogen.

Tip : wanneer het bovenwaterschip in de was gezet wordt, is het aangeraden om de waterlijn met een brede plakband af te plakken. Was kan namelijk de hechting van nieuwe antifoulinglagen verslechteren.

Veiligheid:

Draag steeds geschikte handschoenen en beschermende kleding. Buiten bereik van kinderen bewaren.

Reinigingsmiddel voor gereedschappen: water en zeep en voor de handen: Slig

Kosten: 13,59 euro excl. BTW excl. verzendkosten voor 500 gram, goed voor 10 m2.

Nog bedankt voor de tip!

--
Vriendelijke groeten, Hans Remeeus.
Ham Radio: PA1HR
www.remeeus.nl

Communication is about people, the rest is technology.

"js"  schreef in bericht
> De enige en beste en professionele polijst pasta is die van De Vos  Chemie
> Zeer weinig gebruiken met verbluffend resultaat!
> [...]

Beste,

Een vriend van mij baat de discotheek van het plaatselijke jeugdhuis uit. Zij beschikken over een mooie collectie flink beschadigde en niet meer te spelen CD's. Ik heb ooit (om hem te overtuigen) een CD "hersteld" met een put erin (nee, geen kras, maar een put!). De CD was toch verloren, dus ben ik begonnen met waterschuurpapier korrel 400 en euh...water. Geloof me, dat is een rasp! Schuren tot de put eruit was. Daarna korrel 600 erop, daarna korrel 1200. Steeds met water! Daarna koperpoets, daarna zilverpoets. Naar die CD mag je komen luisteren. Het plexi van een platenspeler oppoetsen is dus geen probleem. Begin met waterschuurpapier, korrel 1200. Als dat niet lukt, doe je een stapje terug naar korrel 600. Zijn de krassen eruit, dan verfijn je. Het lukt! Ik garandeer het je. Je mag alleen niet denken dat je dat in 5 minuten lukt. Als heel die kap moet behandeld worden dan ben je daar 1 à 2 uurtjes mee zoet.

Succes,

Peter

Reply to
Peter D'hooghe