Philips VCR VR733

Als een opname wordt gemaakt op een casette met onvoldoende ""tape remaining"", dan wordt de casette uitgeworpen. Dit is volgens mij normaal. Echter in de casette ontstaat een tape lus welke soms leidt tot blokkade achter de ""lightpost"".

Bij Playback tot over het ""end of tape"" gaat het allemaal wel goed omdat de tape hier automatisch wordt teruggespoeld naar het begin.

Wat zijn de typische lus kwaaltjes van deze Philips loopwerken ? Ik heb de remblokjes schoongemaakt en vastgesteld dat er voldoende torque is als de tape wordt uitgeregen...

Reply to
Bram Stolk

"Bram Stolk" schreef in bericht news:434d3dc3$0$29936$ snipped-for-privacy@news.wanadoo.nl...

Eén ding snap ik nu niet, je hebt een computer en je gebruikt een cass.deck. Dan ben je echt ouderwets bezig. Ga eens te rade bij jezelf en kijk op Goldwave.com eens naar de nieuwste versie met duizend en een mogelijkheden.

Reply to
J.v.Gelderen

Misschien had hij met Goldwave slecht beeld??

Reply to
Harry

Een VR733 is echter geen audio-cassettedeck, maar een turbodrive-je...

- Met vriendelijke groet,

Op Thu, 13 Oct 2005 05:32:51 +0200, schreef J.v.Gelderen:

Er zijn allerlei redenen om een losse videorecorder te gebruiken, zoals bedieningsgemak en locatie. Niet iedereen heeft zijn pc in de buurt van zijn TV staan, of vindt dit wenselijk (bijvoorbeeld in verband met geluidsoverlast). Verder is Goldwave er alleen voor Windows, en zijn er steeds meer mensen die geen Windows gebruiken. Maar goed, er zijn diverse uitstekende Linux-alternatieven voor het opnemen van audio en video - en de Mac is natuurlijk al helemaal geen probleem.

Overigens Bram: mijn dank nog voor de sn9c102 driver, ik (in casu jij dus) heb(t) al diverse mensen blij kunnen maken met het el cheapo-webcammetje :-)

Helaas kan ik je niet helpen bij het lusprobleem, anders dan je aan te raden nogmaals naar de rem te kijken; misschien dat de opwikkelschotel op een of andere manier iets eerder of krachtiger wordt afgeremd dan de afwikkelschotel.

Linetec Translation and Technology Services

http://www.linetec.nl/

Bram Stolk a écrit/wrote/schreef le/on/op 12/10/2005 H. Wilfried ;

Klassieke fout van de remmen van deze turbo reeks.

Aan de onderzijde van deze deck zijn er zwarte plastieken geleiders "verduurd" en dan breken zij af. Zo zal het bij u zijn, haal die deck er uit en kijk aan de onderzijde in de buurt van het wormwiel, daar is een palletje afgebroken, moeilijk te zien, je gaat de stuurelementen van de remmen er moeten uithalen. Moest je die vinden, ik herstel dat met "seconden" lijm en het blijft dan goed.

Ik ben hier thuis en kan het niet beter beschrijven zonder het toestel voor mijn neus te hebben :-)

Succes!

--
Alain  http://users.edpnet.be/albeguin/
MesNews Translators Team (Nederlands)

Ik vervang ze altijd. Bestelnummer: 4822-256-92316.

Succes.

Reply to
Johnny

Johnny a écrit/wrote/schreef le/on/op 13/10/2005 H. Edward ;

Hello, Johnny,

Ik denk, sorry de code nrs heb ik hier niet bij de hand, dat jij het hebt over een kit. Namelijk de lange as van de motor naar het wormwiel en het wormwiel zelf. Daar heb ik het niet over.

Het gaat over een onderdeel dat aan de onderkant van deze turbodeck vastgehecht is en niet vervangbaar is, dus moet het gelijmd worden. Trouwens die zwarte plastiek komt op meerdere plaatsen los en die stukken worden best allemaal goed nagekeken en eventueel gelijmd.

Groetjes ;-)

--
Alain  http://users.edpnet.be/albeguin/
MesNews Translators Team (Nederlands)
Reply to
Alain Beguin

Dat is een 4822 310 nogiets..

Hier bestaan inderdaad vervangstukken voor die je op de plaats van de oude lijmt.. Het nummer weet ik zo ook niet maar zou heel goed het bovenstaande kunnen zijn.

- Met vriendelijke groet,

Nee hoor Alain, ik heb het over die zwarte plastics. Het zijn 3 plastics. 2 stuks voor de rem-mechn. en 1 voor de wis blokkering.

Reply to
Johnny

Kijk, ik had het kunnen weten..de echte wijsheid komt uit Belgie van mijn oude vriend en BushPilot Alain.. Teleurstellend dat commentaar van die wijsneuzen die een VCR vertalen als een of ander Audio Tape Deck.

Alain uiteindelijk heb ik een identiek soort (sloop) loopwerk gevonden en eens goed gekeken hoe of die gloeilampen fabriek het uitrijg mechaniek heeft ontwikkeld. Bij manuele rotatie van de commando schijf bleek dat de linker spoelschotel rem nauwelijks contact maakte met de geribbelde idler. Bij een wel goed werkend exemplaar bleek de frictie in geremde toestand duidelijk vele malen groter. Uiteindelijk een spiraal veertje vervangen en de idler met het glaspotlood van weer wat schone groeven voorzien.

Het is nu zo dat met 10 van de 10 keer de tape netjes eject dus het lijkt een Duplicated en Confirmed Discrepancy welke door Remove & Replace van Root cause of error uiteindelijk is opgelost...(zoals wij altijd in het Aircraft logboek schreven.....)

De Groep bedankt voor de hint(s)

Bram

"Alain Beguin" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@usenet4all.org...

Reply to
Bram Stolk

Johnny a écrit/wrote/schreef le/on/op 13/10/2005 H. Edward ;

OK, begrepen en bedankt, ik had er nog niet van gehoord. Waarschijnlijk omdat het tot hiertoe steeds gelukt is op mijn manier. Ik ga mij daar eens over informeren ;-)