Nogmaals:Stroomverbruik bij uitgeschakeld apparaat

>>> news:RmDPb.44183$ snipped-for-privacy@typho>>>>>> Ik heb meerdere webcams 3 stuks van Medion bij de Aldi gekocht >>>>>> (MD 40323). Tot mijn verbazing zijn de batterijen van alle drie >>>>>> binnen enkele weken leeg, ook al liggen ze in de kast. Na een >>>>>> meting blijkt het ding in uitgeschakelde toestand nog steed 6 mA >>>>>> te trekken. Zo'n AAA batterijtje is dan natuurlijk snel leeg. >>>>>> Wat ik me afvraag is, is er een logische reden te bedenken >>>>>> waarom dit ding in rust nog 6 mA moet gebruiken. >>>>> >>>>> In dit soort goedkope webcams zit vaak SDRAM i.p.v. Flash >>>>> geheugen. In tegenstelling tot flash geheugen houdt SDRAM >>>>> geheugen informatie alleen vast als ie onder spanning gehouden >>>>> wordt. Helaas verbruikt SDRAM ook in standby mode relatief veel >>>>> stroom, dit in tegenstelling tot SRAM (wat bijv. in een PC de >>>>> BIOS instellingen bewaard) wat in standby mode nauwelijks stroom >>>>> trekt. >>>> >>>> Inderdaad een voor de hand liggende verklaring. Verkeerde >>>> zuinigheid dus. Nu betaal ik me blauw aan niet gebruikte >>>> batterijen. Ze er telkens uitnemen zal het klepje ook niet lang >>>> overleven. Misschien moet ik er wel een externe voeding aanhangen >>>> via de USB plug. Een met penlights of nog meer en een plugje. Die >>>> kan ik weghalen, zonder kans op garantie (3 jaar) te verspelen. >>>> Bedankt. >>>> Hal. >> >> M wrote: >>> herlaadbare batterijen gebruiken misschien? >>> >> Dat zou je kunnen denken ja, maar dan heb je minimaal Li-Ion nodig. >> (6 stuks dan voor drie exemplaren) en dan nog haal je volgens mij >> maar net dezelfde capaciteit als van een alkaline. >> >> Hal >> >> > > Misschien een domme vraag, maar wat moet je met geheugen in een > webcam?

Hal

Reply to
Hal

Eén

voor

het

Ik vraag me af waarom voor het gebruik als webcam nu 16 MB SDRAM nodig is?

-- Peter van Merkerk peter.van.merkerk(at)dse.nl

Reply to
Peter van Merkerk

Geen idee. Zo staat het op de verpakking: 2 x 16 Mb werkgeheugen. Zou het kunnen dat dit bij de interpolatie wordt gebruikt om een hogere resolutie te halen, want dantkan hij ook nog eens. Dan zou er 3 M pixels worden geemuleerd.

Hal.

Reply to
Hal