Marcel's Tv museum

Dag iedereen,

Een tijdje terug kwam ik op volgende site terecht:

Ik heb er in ieder geval van genoten om al die oude toestellen (zowel kleur als zwart wit) te zien.

Ook de latere toestellen bespreekt deze persoon..was ook leuk om te zien ;)

Die K4 is echt een mooi toestel :-) Maar ook de anderen konden me bekoren.

Groetjes, S.

Reply to
Vasonline

KT4 en KT40 ken ik maar volgens mij is de K6 de eerste KTV van Flips in NL. Meen dat ie nieuw 2995 gulden kostte in 1969 K7 en nieuwer werden in veel grotere getalen verkocht,

Ben wel benieuwd naar jouw K4

Maurits

Reply to
Maurits

Prachtige nostalgie. Maar ik heb toch liever een moderne. Dat gedraai aan die wieltjes ;)

X.

Reply to
Ximinez

"Maurits" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@r37g2000yqd.googlegroups.com...

De K6 was de eerste ktv die in Nederland verkocht werd.

De K4 werd al in de USA verkocht, en was dan ook een NTSC toestel (ik heb nog oude radio bulletins uit 1964 ofzo liggen, waarin dat beschreven wordt.)

Gelukkig hebben ze in de jaren daarna voor het (telefunken??) pal systeem gekozen.....

Ben

Reply to
BenDeGek

Heb je op die site gekeken? Marcel heeft er 2 staan en die zijn toch echt uit serieproductie (weliswaar hier alleen voor testdoeleinden gebruikt). Ik heb er 1 spelend gezien en die geeft prachtig beeld. Elders (ben even kwijt waar) vond ik ook foto's van prototypes K1, 2, 3 en 5. De K1 was gebaseerd op de TX700, maar dan met 3 buizen. De K4 gebruikte een Amerikaanse ronde buis van RCA.

snipped-for-privacy@r37g2000yqd.googlegroups.com...

t.)

Yep, Dr. Walter Bruch van TLF vond het Pal SYSTEM uit. Erg mooi om te zien hoe dat technisch/opties uitpakt. Er stond in RB een zeer heldere uitleg over. Als jong broekie smulde ik daarvan ;-)

NTSC=3D never the same color, de jappen bouwden later IC's met autoflesh om de huidtint enigsins te normaliseren.

@Maarten: inderdaad link niet gelezen wegens trage speed in een ver oord ;-)

Maurits

Reply to
Maurits

berichtnews: snipped-for-privacy@r37g2000yqd.googlegroups.com...

Never Twice the Same Color. Officieel: National Television System Committee

--
pim.
Reply to

Ik moet oude spullen ruimen om ruimte te maken. Ik heb K6-K7-K8-diversen streekontvangers en ander soort oude zw tv,s.Geen tx 400 of 500. Geen handelaren enkel mensen die iets ouds uit de jaren 50 of zestig in huis willen hebben. Ik behandel de binnen komende mails op binnenkomst...

Reply to
mj-van-de-lcd

--

"mj-van-de-lcd" schreef in bericht news:eb0d1$4a375c28$5357a697$ snipped-for-privacy@cache3.tilbu.nb.home.nl...

Ik zal beginnen met de eerste tv,s die ik weg wil doen op foto en type te zetten,deze zet ik dan in een online fotoboek.Mensen die eerder gereageerd hebben deze hebben bericht terug gekregen en zijn eerst.

Reply to
mj-van-de-lcd

"mj-van-de-lcd" schreef in bericht news:9b631$4a38c790$5357a697$ snipped-for-privacy@cache1.tilbu.nb.home.nl...

mj-van-de-lcd

"mj-van-de-lcd" schreef in bericht news:1a7b8$4a38d75a$5357a697$ snipped-for-privacy@cache4.tilbu.nb.home.nl...

Reply to
mj-van-de-lcd

-- Met vriendelijke groet, Mit freundlichen Grüßen, Best Regards MJ

"mj-van-de-lcd" schreef in bericht news:56e30$4a3b4ae1$5357a697$ snipped-for-privacy@cache2.tilbu.nb.home.nl...

Reply to
mj-van-de-lcd