Knetterende afbuigspoel

Hallo techneuten en hobbyisten.

Ik heb een Philips tv model 25PT4655/20 met een SL9.1E AA chassis dat de volgende klacht heeft. Ik hoor de windingen van de afbuigspoel aan de binnenkant,dus tegen de bb flink trillen ( tegen knetteren aan ) Wie kent dit probleem ? Bij beeldformaat verandering verandert dit ook!Ik meen dat het bij breedbeeldformaat stukken vermindert. Wie weet waar ik moet gaan zoeken.Het beeld is verders perfect. Alvast bedankt.

m.vr.gr. Ton vermeer

Reply to
A. Vermeer

je hebt het al gevonden dus. wat plastic spray op de spoel spuiten maar niet op de nek van de beeldbuis. succes marcel. "A. Vermeer" schreef in bericht news:dmajpd$2u9$ snipped-for-privacy@news1.zwoll.ov.home.nl...

Reply to
marcel van kesteren

"marcel van kesteren" schreef in bericht news:4388ed50$0$11069$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

beeldbuis.

Ik hoop nu maar dat het hiermee overgaat. Ik heb ook al enkele problemen hiermee gehad, maar de spuitbus bracht toch echt geen uitkomst.

Reply to
J.v.Gelderen

"A. Vermeer" schreef in bericht news:dmajpd$2u9$ snipped-for-privacy@news1.zwoll.ov.home.nl...

verkoopdatum van het apparaat. Is het apparaat binnen vier jaar dan wordt de beeldbuis kosteloos geleverd. Zo niet dan vragen wij coulance op de beedlbuisprijs aan. Wij willen geen repeat reparatieties.

Reply to
Henk van den Hof

ja dat is op de zaak maar ik neem aan dat ie dat vraagt om zelf op te lossen. anders had ie hem al weggebracht naar jullie krijgt ie nieuwe buis als ie jonger is als 4 jaar. "Henk van den Hof" schreef in bericht news:43896d87$0$2337$ snipped-for-privacy@text.nova.planet.nl...

Reply to
marcel van kesteren

Indien het hier om een A59EMZ/A59TMZ buis gaat inplaats van een A59EAK, dan klappert niet de spoel zelf, maar 1 of meer metalen plaatjes aan de buitenkant. Die kan je vastlijmen. Dat het geluid bij breedbeeld minder wordt, klopt wel, want het hangt samen met de verticale afbuiging.

- Met vriendelijke groet,

Hallo Maarten.

Het is inderdaad géén A59EAK buis, maar ik heb al op diversen plekken geduwd om te kijken ofdat het trillen minderde maar ik heb niet echt iets ontdekt.

Reply to
A. Vermeer

Ik meen ooit ook nog wel eens een metalen plaatje aan de binnenkant (dus waar de spoel tegen de buis zit) te hebben gezien. Wellicht dat je de spoel eens los kunt nemen (wel alles wat op de nek zit weer precies goed terugzetten) en kunt kijken of er nergens metaal zit. Wikkelingen zelf klapperen eigenlijk vrijwel nooit. Doen ze dat wel dan is impregneren met urethaanlak of iets dergelijks wel een goede methode. Blijft ook nog de suggestie om eens te kijken of het nog onder enige coulanceregeling valt, hoewel ik het wel gigantische verspilling vindt dat Philips zomaar buizen vervangt waar de jukken vaak ook wel zo te repareren zijn, of wil Philips de oude buis wel in goede staat terug opgestuurd zien wellicht?

- Met vriendelijke groet,

Dag Maarten.

Ik zal wel weer eens op onderzoek uit gaan en kijken of dat ik toch ergens losse plaatjes zie. Bij een positief resultaat zal ik dit middels een nieuw bericht even laten weten. Dank aan alle tipgevers en tot het volgende bericht.

Met vriendelijke groet, T>> Het is inderdaad g??n A59EAK buis, maar ik heb al op diversen plekken

Reply to
A. Vermeer