Philips KTV kaduuk

Hallo,

Vandaag mijn KTV aangezet, eerst was er even beeld en toen vervolgens ging
de boel op zwart. Alles netjes gecontroleerd zoals vermeld in de
gebruiksaanwijzing. Alles zat erin. TV uit en TV aan, geen effect.
De TV lijkt op stand-by te schieten en er niet af te gaan, je hoort het
geluid en denkt zo beeld te krijgen en dan gaat het lampje van de TV felrood
branden. De TV is 4 jaar oud, een pubertje nog maar zou ik zeggen.

Wie kan zeggen of dit een dure reparatie is/gaat worden. Ik las net nog iets
over een zekering of schakelaar en dat dit een bekend Philips probleem is.
Wie kan mij wijzer maken?

Bij voorbaat dank.

Re: Philips KTV kaduuk
In ons helderziende forum willen we je graag een antwoord geven, maar
Philips heeft vele modellen gemaakt, dus type en/of chassisnummer maakt het
gemakkelijker om je een antwoord te geven.

Als het standby lampje brand, is de netschakelaar goed. Maar zal
waarschijnlijk het toesten in beveiliging sturen.

Dit kan zijn dat er losse soldeerverbindingen in zitten, defecte
condensatoren, maar veel meer nog.

Groeten PP

felrood
iets

---
Re: Philips KTV kaduuk

Het model is 21PT4404/00
Prod.nr. QG 009828 109306

Helpt dit met de helderziende waarneming :-)

Hartelijke groet,

be99k0$onv$ snipped-for-privacy@news3.tilbu.nb.home.nl...
het
ging
is.

Re: Philips KTV kaduuk

Een klein beetje: Het is een L7.2E AA chassis, en ik heb precies hetzelfde
model vandaag ter reparatie binnengekregen met bijna dezelfde symptomen.
Dus als ik er uit ben laat ik het weten.

---
Met vriendelijke groet,

   Maarten Bakker.

Re: Philips KTV kaduuk

Helaas, bij het exemplaar dat ik heb gerepareerd, bleek ook het
standbylampje niet meer aan te gaan. C2510 470p 1kV parallell aan de
schakeltor in de voeding had het begeven (gaf bij testen met
voorschakellamp RODE rook :), en R3506 4,7 ohm 5W was daardoor open
gegaan.

Als het LEDje wel brandt, zou de TDA9302H van de verticale afbuiging stuk
kunnen zijn, en mogelijk de weerstandjes in de + en - 13V voedingslijnen
daarvan. Na vervangen kan je een 51V zenerdiode tussen pen 4 en 5 (anode
aan de -13V, kathode aan de uitgang) aansluiten ter bescherming tegen
statische ontladingen via de afbuigspoel.

---
Met vriendelijke groet,

   Maarten Bakker.

Re: Philips KTV kaduuk

begod2$fpq$ snipped-for-privacy@news.tudelft.nl...
hetzelfde

Hartelijk dank voor je bericht,

Met vriendelijke groet,

Wim Veenhof

Re: Philips KTV kaduuk

felrood
iets
Woon je in de buurt van Eindhoven, kom er dan maar mee langs.

06-51731207

Site Timeline