Hoe maken ze nou een kenteken die wegvalt (elektrisch)?

Beste lezers,

Ik heb gister een film gezien TRANSPORTER en met 1 druk veranderde zijn kenteken. Dit is al jaren bekend zoals bij de films: TAXI en bij JAMES BOND. Maar hoe word nou zoiets gemaakt? Ben daar best wel benieuwd naar.

Reply to
JLJutter

Oh , dat leek jou ook wel wat`? "JLJutter" schrieb im Newsbeitrag news: snipped-for-privacy@posting.google.com...

kenteken.

Reply to
jack donio

kenteken.

Hoe weet je nou dat dat elektrisch gaat? Het is een film dus alles is mogelijk, het kan maar zo een montage trucje zijn. Misschien handiger eerst eens bij de filmmaker na te vragen en dan hier terug te komen voor eventuele elektronische details.

--
Stef    (remove caps, dashes and .invalid from e-mail address to reply by mail)

Young men, hear an old man to whom old men hearkened when he was young.
		-- Augustus Caesar
Reply to
Stef

"JLJutter" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@posting.google.com...

kenteken.

Heb je gisteren die film nou alweer gekeken?

Birdy

"JLJutter" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@posting.google.com...

Een kennis van me deed het met een servo motortje van modelbouw.. Nooit gepakt trouwens.

Jopie

Reply to
Jopie

"Jopie" schreef in bericht news:d0sgeh$4qo$ snipped-for-privacy@news6.zwoll.ov.home.nl...

Wat is eigenlijk de boete die op een valse plaat staat? Kunnen we eens gaan rekenen, gezien de flitspalen die elke trut die 3km te hard rijdt op de foto zet.

--
Thanks, Frank.
(remove 'q' and 'invalid' when replying by email)

En dat is erg jammer.

Telcofan

Reply to
Telcofan

Klopt, je kan beter een zwaardere motor gebruiken, stel je voor dat ie doorbrandt en halverwege 2 platen blijft staan... Erg slordig. (ik neem aan dat je met jammer op dat motortje doelde ;-)

Wat moet ik me bij voorstellen bij een servo motortje?

Zou het werken als je 2 magneten en dat onder stroom, en bij stroom los kenteken valt, en dat ook weer andersom stroom aan kenteken klapt weer op?

Het omklappen lijkt mij geen probleem.

Reply to
JLJutter

"Frank Bemelman" schreef in bericht news:4231cc4c$0$28988$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

zijn

Het is nite een trut die geflitst wordt, maar een trut is iemand die te hard rijd, ook al is het maar 3 km/uur.

Reply to
Marco Polo

"Marco Polo" schreef in bericht news:BkQYd.36383$ snipped-for-privacy@phobos.telenet-ops.be...

hard

Loop naar de pomp.

PLONK!

--
Thanks, Frank.
(remove 'q' and 'invalid' when replying by email)
Reply to
Frank Bemelman

Zie een recente thread in nl.auto voor mijn argumenten in dezen. Als je wilt trollen doe je het daar maar, en als je gelooft dat 3km/u significant is indien je 100 rijdt moet je daar maar eens goed gaan lezen.

[...]

De favoriete hobby van Frank is plonken om niets.

Telcofan

Reply to
Telcofan

Een paar jaar geleden werd er een motorrijder op de ring rond Rotterdam gepakt met een klapkentkenplaat. De plaat was te koop voor rond de EUR 400,- en de boete bedroeg na inbeslagname van de plaat iets van EUR=20

450.-.

Ik wil wedden dat je daar ook een jaar snelheidsboetes van kan betalen;-))

"JLJutter" schreef in bericht = news: snipped-for-privacy@posting.google.com... : Beste lezers, :=20 : Ik heb gister een film gezien TRANSPORTER en met 1 druk veranderde = zijn kenteken. : Dit is al jaren bekend zoals bij de films: TAXI en bij JAMES BOND. : Maar hoe word nou zoiets gemaakt? : Ben daar best wel benieuwd naar.

Reply to
Peet

"Frank Bemelman" schreef in bericht news:42342be3$0$28983$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

En jij naar de bank om geld. Liever de pomp dan maar hoor.

Wanneer gaan jullie nu eens leren om gewoon de snelheid te rijden die ergens is toegelaten? Ik hoef nooit te vrezen of er ergens een flitscamera staat dan wel niet. Ik hoef ook nooit te denken:" Als ik de brievenbus opentrek kan er een boete inzitten". Da's makkelijk zat hoor. Als je je niet aan de regels kan houden, zet dan gewoon die auto op stal, en laat hem daar.

PS ik doe meeeeeeeeeeeeeeeeeeeer dan voldoende Km's om te weten wat er allemaal zoal kan gebeuren door allerlei overtredingen, en ook door onaangepast rijgedrag.

Wat betreft de wetten en regeltjes in het verkeer, ben ik idd soms heiliger dan de paus. En ik ben er nog aardig trots op ook.

Reply to
Marco Polo

De grap is, dat je in Nederland met jouw keurige gedrag alsnog boetes kan krijgen. Ik heb begrepen dat in Belgie, in elk geval tot voorkort, pas bekeurd wordt voor duidelijke snelheidsovertredingen. In Nederland is dit in principe al vanaf 124km/u op een 120 weg. Oftewel, als je ter hoogte van een flitspaal inhaalt moet je niet alleen heiliger dan de paus zijn, maar ook indien noodzakelijk hierbij onaangepast weggedrag vertonen als je de paal pas tijdens de inhaalmanoeuvre ontdekt en een boete wilt voorkomen. Dit is maar een voorbeeldje.

"Marco Polo" schreef in bericht news:OH8%d.41624$ snipped-for-privacy@phobos.telenet-ops.be...

Ik zie dat je anti-spam email adres hebt veranderd, en zo mijn killfilter probeert te omzeilen. Daar ben ik niet van gediend.

IP adres 213.118.123.200 is genoteerd.

En natuurlijk, wederom, PLONK.

--
Thanks, Frank.
(remove 'q' and 'invalid' when replying by email)
Reply to
Frank Bemelman

Da's sinds enkele weken in België veranderd... Met als absurde gevolg dat er al een aantal mensen beboet zijn voor snelheidsovertredingen na de komma. Er wordt enkel een zgn. 'technische correctie' toegepast; bij snelheden onder de 100 km/u trekt men 6 km/u af van de meting, bij snelheden boven de 100 km/u 6% van de snelheid. Op het resultaat word je dan beoordeeld. Maar ondertussen zijn er al wel wat gevallen van mensen waarbij de vastgestelde snelheid (inclusief evt meetfout dus, vandaar die correctie)

128 km/u is, na correctie geeft dat 120,32 km/u -> betalen. Die overtreding van 0,32 km/u kost je overigens 50 euro... K
Reply to
Kelly De Koninck

In tegenstelling tot het volksgeloof is het alleen niet *verplicht* om in te halen.

--
    Martijn van Buul - pino@dohd.org - http://www.stack.nl/~martijnb/
	 Geek code: G--  - Visit OuterSpace: mud.stack.nl 3333

Samenvattend: de correctie is iets groter dan in Nederland (is de radarappartuur in Belgie slechter, of is de marge in Nederland stiekum een stukje te krap gesteld?), Maar de boete is flink hoger. Ook goed om te weten dat de Belgische regering nu officieel bijna net zo gek is als de Nederlandse ;-)

Klopt het trouwens dat de afname van ongevallen in Wallonie, waar veel minder flitspalen staan, een stuk groter is dan in Vlaanderen?