Ervaring Digitenne?

Ik krijg vandaag een folder in de bus van KPN, met een aanbieding over Digitenne. Het kost ongeveer de helft van de kabel. Ik overweeg de twin-tuner, zodat ik ook kan opnemen van een andere zender dan waarnaar ik kijk.

Iemand slechte ervaringen met Digitenne? Ik heb het nog nooit bij iemand in werking gezien...

--
Thanks, Frank.
(remove 'q' and 'invalid' when replying by email)

Als je een TV hebt met een niet te grote beeldbuis is de beeldkwaliteit redelijk aanvaardbaar. Maar met een TV uit de duurdere klasse of een groot plasma scherm is het IMHO af te raden. O.a. door de toegepaste compressie (te veel zenders op 1 frequentie) is het beeld behoorlijk onscherp.

Reply to
Thomas

Mijn broer woont in Barendrecht, niet al te ver van de zendmast in Rotterdam-Waalhaven. De beeldkwaliteit op een goede TV houdt inderdaad niet over. Bij snelle beeldwisselingen treedt er door de compressie vaak blokvorming op. Dit is ook zichtbaar op een wat kleinere beeldbuis.

Rene

--
Cabin crew: yellow door selectors automatic
Reply to

[...]

Nadelen:

- Extra kastje nodig, minder bedieningscomfort.

- Opnemen op de videorecorder is veel omslachtiger, omdat je twee dingen moet programmeren.

- Ik heb nu in mijn huis op elke kamer kabeltv, ruisvrij door goeie componenten (8 aansluitingen). Hoe doe ik dat met digitenne?

- Hoe sluit ik al die radio's op de kabel aan? Zet ik daar ook zo'n tunerkastje bij? Moeten ze wel een vrije aux-ingang hebben...

- Er wordt geadverteerd met ruisvrij. Ze vertellen er echter niet bij dat ze omwille van de bandbreedte de resolutie maar wat terug hebben geschroefd. T.o.v. een goed kabelsignaal (heb je inderdaad niet overal, maar ik hier wel) ga je achteruit in signaalkwaliteit.

- Geen bereik buiten de randstad.

Voordelen:

- Iets goedkoper als je alleen één of twee tv's aansluit.

André-Hessel (ex kabel-tv systeembeheerder)

--
Antispam: Remember to remove the 'y' character from
          my address to email me. (Replace 'yjensma'

Er is inderdaad een groot nadeel, en dat is wanneer je meer dan een keer tijdens je afwezigheid en van ver- schillende zenders wil opnemen. Je moet immers vooraf het digitenne kastje afstemmen.

"Frank Bemelman" schreef in bericht = news:4278fa4b$0$42455$ snipped-for-privacy@dreader6.news.xs4all.nl... : Ik krijg vandaag een folder in de bus van KPN, met een aanbieding : over Digitenne. Het kost ongeveer de helft van de kabel. Ik overweeg : de twin-tuner, zodat ik ook kan opnemen van een andere zender dan : waarnaar ik kijk. :=20 : Iemand slechte ervaringen met Digitenne? Ik heb het nog nooit : bij iemand in werking gezien... :=20 : --=20 : Thanks, Frank. : (remove 'q' and 'invalid' when replying by email) :=20 :=20 :=20 :=20 :=20 :

Reply to
Peet

Nou jongens, ik weet het al. In de papierbak met die fijne aanbieding.

--
Thanks, Frank.
(remove 'q' and 'invalid' when replying by email)
Reply to
Frank Bemelman

In article , snipped-for-privacy@privacy.net schrijft...

Heb je twee broers?

Reply to
Jan Besar

'k Zal binnenkort het verhaal van de hidden headers weer eens posten. Truste Jan!

--
Cabin crew: yellow door selectors automatic
Reply to
Brengsek!

Frank Bemelman liet ons verbijsterd achter door het volgende te schrijven

Gezien de reacties alhier (waarvan ik betwijfel of dat eigen ervaringen zijn), voor de volledigheid dan maar iemand met positieve ervaringen. Twin-tuner is mede aangesloten op een dvd-recorder en dat werkt vlekkeloos. In de slaapkamer nog een single tuner (zonder extra abonnementskosten).

De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik 400 meter van de zender in Den Haag woon.

Overigens kun je KPN TV 8 dagen proberen en als het je niet bevalt kosteloos terugbrengen (is trouwens een algemene wettelijke bepaling).

--
Jerónimo.
Reply to

"Frank Bemelman" schreef in bericht news:4278fa4b$0$42455$ snipped-for-privacy@dreader6.news.xs4all.nl...

Ik heb nu ruim een jaar Digitenne op mijn computer. En ik moet zeggen dat de kwaliteit heel erg goed is, zelfs als ik tv-opnamen bewerk met TMPGenc; in mijn ogen treedt vrijwel geen kwaliteitsverlies op. Alle opnamen zijn mpeg2 met een bitrate van 5000. Ik gebruik Hauppauge Dec

2540-t. Misschien zijn er mensen die mij niet geloven. Dan wil ik best een stukje van een halve minuut opsturen. Dan kan je het zelf bekijken.

Met vr.gr.

Reply to
J.v.Gelderen

Mijn zoon heeft (wonende in de Amsterdamse binnenstad) een poos Digitenne gehad. Hij was er niet echt lovend over, alhoewel ik de kwaliteit (ik heb op zijn toestel gekeurd) best wel okay vond. Het is maar wat je belangrijk vindt bij televisie, maak eens een = digitale foto met een goede camera van het TV beeld en vraag je af (maakt niet uit van welke aansluitboer) hoe je daar duurzaam naar kan zitten staren;-))

"J.v.Gelderen" schreef in bericht = news:427a5464$0$75713$ snipped-for-privacy@news.kabelfoon.nl... :=20 : "Frank Bemelman" schreef in bericht : news:4278fa4b$0$42455$ snipped-for-privacy@dreader6.news.xs4all.nl... : > Ik krijg vandaag een folder in de bus van KPN, met een aanbieding : > over Digitenne. Het kost ongeveer de helft van de kabel. Ik overweeg : > de twin-tuner, zodat ik ook kan opnemen van een andere zender dan : > waarnaar ik kijk. : >

: > Iemand slechte ervaringen met Digitenne? Ik heb het nog nooit : > bij iemand in werking gezien... : >

: > -- : > Thanks, Frank. : > (remove 'q' and 'invalid' when replying by email) : >

: Ik heb nu ruim een jaar Digitenne op mijn computer. En ik moet zeggen = dat de : kwaliteit heel erg goed is, zelfs als ik tv-opnamen bewerk met = TMPGenc; in : mijn ogen treedt vrijwel geen kwaliteitsverlies op. : Alle opnamen zijn mpeg2 met een bitrate van 5000. Ik gebruik Hauppauge = Dec : 2540-t. : Misschien zijn er mensen die mij niet geloven. Dan wil ik best een = stukje : van een halve minuut opsturen. Dan kan je het zelf bekijken. :=20 : Met vr.gr. :=20 :

Reply to
Peet

Welke wettelijke bepaling is dat?

--
Cabin crew: yellow door selectors automatic
Reply to
Brengsek!

"J.v.Gelderen" schreef in bericht news:427a5464$0$75713$ snipped-for-privacy@news.kabelfoon.nl...

de

Ik geloof je wel, maar stuur maar een stukje op ;) Even de 'q' en 'invalid' uit mijn email adres verwijderen, als je iets op gaat sturen.

--
Thanks, Frank.
(remove 'q' and 'invalid' when replying by email)
Reply to
Frank Bemelman

Hoe doe je dat met programmeren dan? Programmeer je dan twee apparaten, of laat je de tuner gewoon de hele avond/dag/week aan staan?

En heb je er nog radio's aan hangen? Valt het je dan niet op dat het rijtje radiozenders wel heel erg kort is? Onder andere Veronica (mijn favoriet) ontbreekt gewoon. (zie

André-Hessel

--
Antispam: Remember to remove the 'y' character from
          my address to email me. (Replace 'yjensma'
          with 'jensma').
Reply to
André-Hessel Jensma

Brengsek! liet ons verbijsterd achter door het volgende te schrijven

Boek 7, Artikel 46d Burgerlijk Wetboek:

Van wat ik begrepen heb mag dit ook als je KPN TV uit de Primafoon hebt gehaald.

--
Jerónimo
Reply to

Dat gaat over koop op afstand. Niet als je iets in een winkel koopt. Wat natuurlijk wel kan, is dat Primafoon gunstiger regels hanteert dan het BW. 'Niet tevreden, geld terug' en zo.

--
Cabin crew: yellow door selectors automatic
Reply to
Brengsek!

Brengsek! liet ons verbijsterd achter door het volgende te schrijven

Toen ik het spul kocht in oktober hebben ze er in de Primafoon wel bij verteld dat ik het binnen 8 dagen terug mocht brengen als ik niet tevreden was. Het contact ging ook pas tien dagen later in (qua betalen dan, smartcards worden ter plekke geactiveerd).

--
Jerónimo
Reply to

Ja, dat zeg ik. 'Wat natuurlijk wel kan, is dat Primafoon gunstiger regels hanteert dan het BW. 'Niet tevreden, geld terug' en zo.'

--
Cabin crew: yellow door selectors automatic
Reply to
Brengsek!

oh, je bedoelt de standaard MPEG fouten, zoals die ook te bewonderen zijn op de verschillende kabel-TV kanalen, en in mindere mate ook op een schotelantenne te bezichtigen zijn?

Ik heb het zelf nooit in werking gezien (Het is nog niet doorgedrongen tot deze contreien..), maar vziw doorstaat digitenne zeer zeker de vergelijking met een willekeurige UPC-kabel. Het haalt het niet bij een digitale schotel.

--
    Martijn van Buul - pino@dohd.org - http://www.stack.nl/~martijnb/
	 Geek code: G--  - Visit OuterSpace: mud.stack.nl 3333