Ervaring Digitenne?

Excuus, maar dat lijkt me stug. Ik heb een uitstekende satellietinstallatie, en met een MPEG symbol-rate van 27500 is het verschil in scherpte met mijn UPC kabelsignaal duidelijk zichtbaar. Het enige wat beter is is dat de ruis weg is. Bovendien lijkt het of er minder helderheidsvariaties in digitaal signaal zitten. Vooral bij gezichten zie ik op analoog dingen die ik met digitaal mis. Ga maar eens een zender vergelijken die analoog ontvangen wordt door de kabelmaatschappij (dus niet RTL etc die ook bij UPC via de satelliet binnenkomen) en ook digitaal. Ik heb er uren mee zitten vergelijken.

Mat Nieuwenhoven

Reply to
Mat Nieuwenhoven

"Frank Bemelman" schreef in bericht news:4278fa4b$0$42455$ snipped-for-privacy@dreader6.news.xs4all.nl...

En dan? Als dat digitaal signaal al voorhanden is, gaat men het aansluiten op een analoge weergavebron. En dat is het hem nu juist, dan is men verkeerd bezig. En verderop wordt dit analoog weer op de computer binnen gehaald. Je begrijpt het al, er blijft van de kwaliteit niets meer over. Nee, het is zaak dit digitale signaal direkt zichtbaar te maken; en dat nooit via een scart-aansluiting. Want dat is een composite-analoog signaal. En de huidige generatie kleuren tv's zijn allemaal analoog.

Reply to
J.v.Gelderen

Precies, het was de colportage wet die aangehaald werd als algemeen geldend maar zo werkt een winkelkoop niet gekocht is gekocht geld daar.

"Brengsek!" schreef in bericht = news: snipped-for-privacy@4ax.com... : On Thu, 5 May 2005 20:12:07 +0200, "Jer=F3nimo" : wrote: :=20 : >>> Overigens kun je KPN TV 8 dagen proberen en als het je niet bevalt : >>> kosteloos terugbrengen (is trouwens een algemene wettelijke : >>> bepaling). : >>

: >> Welke wettelijke bepaling is dat? : >

: >Boek 7, Artikel 46d Burgerlijk Wetboek: : >

: >

: >Van wat ik begrepen heb mag dit ook als je KPN TV uit de Primafoon = hebt=20 : >gehaald. :=20 : Dat gaat over koop op afstand. Niet als je iets in een winkel koopt. : Wat natuurlijk wel kan, is dat Primafoon gunstiger regels hanteert dan : het BW. 'Niet tevreden, geld terug' en zo. :=20 : --=20 : Cabin crew: yellow door selectors automatic

Reply to
Peet

Dat recht van retour geldt alleen bij postorder. En veel postorderboeren proberen zich eraan te onttrekken door te stellen dat het gekochte niet uitgepakt geweest mag zijn; ik weet niet in welke mate dat mag van de EU-richtlijn.

Thomas

Reply to
Zak

Wat een idioot bedrijf is dat Chipmunk toch. Volgens mij maken ze zo vooral duidelijk dat ze hun best doen om de minimaal mogelijke service te verlenen die wettelijk nog mag.

Thomas

Reply to
Zak

Brengsek! liet ons verbijsterd achter door het volgende te schrijven

[interpretatie BW]

Hoe dan ook, de OP _kan_ dus KPN TV een week op proef nemen thuis en als het niet bevalt er weer kosteloos vanaf. Dat was eigenlijk het punt.

Overigens na die acht dagen kan je er juridisch nog vanaf kunnen door KPN of Digitenne in gebreke te stellen als het teveel stoort, maar dan mag je wel een goede advocaat erbij nemen.

Maar wat ik al eerder opmerkte: wie van degenen die het afraden hebben daadwerkelijk Digitenne/KPN TV in huis gehad? Ik hoor ook vaak mensen van ver buiten het ontvangsgebied dat de ontvangst zo slecht is. Dat hebben ze dan ergens gelezen.

--
Jerónimo
Reply to

"Frank Bemelman" schreef in bericht news:4278fa4b$0$42455$ snipped-for-privacy@dreader6.news.xs4all.nl...

Mijn schoonouders hebben het sindskort. Toen ze nog kabel hadden vond ik het beeld al slecht, en bij mijzelf vele malen beter en scherper. Zij hadden UPC en ik Multikabel.

Ik zag niet eens verschil tussen kabel en Digitenne. Het is wel goedkoper, maar mooier echt niet. Bij sommige zenders was er veel blokvorming ook. Ik moet er wel bijzeggen dat ze een simpele tv hebben die niet al te best is afgesteld qua contrast en kleur enz. Ik weet niet hoe het eruit ziet op mijn LCD-tv van 82cm, maar die gok wil ik ook niet wagen. Binnenkort komt hier schotel, dat is helemaal supermooi beeld.

Reply to
MuTTLeY ©

Nou, dat staat te bezien. Je zal zien dat in de kleine lettertjes staat dat het kastje = teruggegeven kan worden maar de reeds geactiveerde kaart niet;-)) En laat de kaart nou het duurste onderdeel zijn;-)) En laat er nu geen bepaling in welke wet dan ook zijn die een verkoper verplicht een goed werkend geleverd en onomkeerbaar gebruikt product terug te nemen;-))

"Jer=F3nimo" schreef in bericht = news:d5fg23$ht1$ snipped-for-privacy@reader11.wxs.nl... : Brengsek! liet ons verbijsterd achter door het volgende te schrijven :=20 : [interpretatie BW] :=20 : Hoe dan ook, de OP _kan_ dus KPN TV een week op proef nemen thuis en = als=20 : het niet bevalt er weer kosteloos vanaf. Dat was eigenlijk het punt. :=20 : Overigens na die acht dagen kan je er juridisch nog vanaf kunnen door=20 : KPN of Digitenne in gebreke te stellen als het teveel stoort, maar dan =

: mag je wel een goede advocaat erbij nemen. :=20 : Maar wat ik al eerder opmerkte: wie van degenen die het afraden hebben =

: daadwerkelijk Digitenne/KPN TV in huis gehad? Ik hoor ook vaak mensen=20 : van ver buiten het ontvangsgebied dat de ontvangst zo slecht is. Dat=20 : hebben ze dan ergens gelezen. :=20 : --=20 : Jer=F3nimo=20 :=20 :

Reply to
Peet