electronica via internet?

Hallo,......

Ik wil graag iets maken dat users via mij homepage bij mij thuis iets kunnen besturen....

cam besturen, lichtje aan/uit zetten.. De electronica is niet echt het probleem. (en dit is misschien ook niet de beste newsgroup, maar miischien zijn er andere mensen die electronica via internet besturen)

maar de besturing via internet.

met CGI zou ik het wel voor elkaar weten te krijgen, maar ik wil niet dat elke keer het (html) beeld na het drukken van een knop opnieuw opgebouwd moet worden.

Ik heb ook al iets met een active document of een activeX geprobeerd, maar dat is voor de user nogal gedoe, zeker als zijn beveilingsniveau laag staat..

Dus ik denk dat het een java applet moet worden... omdat die het bij iedereen wel doen...

nu moet ik eigelijk iets van client/server programma hebben in java?

in ieder geval moet het gene voor op de homepage ,denk ik ,java zijn...

Kan iemand me opweg helpen... wie iemand links?

Reply to
Arjan Swets

"Arjan Swets" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@posting.google.com...

Harrie Geerts

Je kunt je pagina in meerdere deelvensters opbouwen en de knoppen dus in zo'n appart deel zetten. Hij zal dan alleen die knoppen opnieuw opbouwen bij elke klik. Misschien dat je op

nog wijzer wordt, daar hebben ze een leuk artikel staan over hoe je met Delphi een actieve html pagina kan maken.

Reply to
Ivo Vermeulen

"Arjan Swets" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@posting.google.com...

Deze camera staat al jaren in Leeuwarden en is helemaal bestuurbaar ook pan en tilt. Wat je ziet is de ingang van V & D en dronken jongeren 's nachts ... Als je ook zoiets wilt moet je maar even kontakt opnemen met Eric.

Maurits

Reply to
Maurits

een freak op dat gebied :

alhoewel dat meer registreren is dan besturen

dit heb ik met de kerst van de xs4all-site gehaald

moet ik zeggen dat de printerpoort besturingen toch wel achterhaald zijn door nieuwe ontwikkelingen

========== plak stukje tekst ============== Een forum, van BertBuiskool

Meld je aan en discuseer mee

Een mailinglist, waarop roboticanen elkaar direct kunnen benaderen De een stuurt een mailtje, dat door ieder lid wordt ontvangen. (zelf ontvang je je eigen mailtje dus ook) Je kan reageren, iedereen ziet je reactie. Het is ook mogelijk om privé te regeren, dan leest alleen de ontvanger het bericht, zoals bij een normale e-mail verbinding

Aanmeld procedure: Stuur een mailtje naar snipped-for-privacy@ididntdoit.et.tudelft.nl met in de body (niet het subject) de tekst: subscribe hccrobotica

Labjack Dat USB gevaarte is een labjack een kastje waarop 20 digitale in/uitgangen zitten, 8 analoge ingangen en 2 analoge uitgangen. Kost ongeveer E 140,- voor HCC leden is er korting Kan je kopen bij Pimzo's

Het is een amerikaans apparaat
Klik en kijk. Die Amerikanen hebben ook een forum, dus discussie mogelijkheden genoeg.

Hoe het werkt: Heel simpel, sluit middels het meegeleverde USB kabeltje de boel aan, start de meegeleverde software, en ga je gang. Binnen de groep is er iemand die middels Visual Basic de boel kan aansturen, ook in windows XP Het gaat allemaal relatief langzaam, maar wat wil je voor zo'n lage prijs. Het apparaat is door zijn eenvoud door iedereen te gebruiken. De moeilijkheid zit in het software gedeelte, althans, voor wat mij betreft, want ik ben geen softwaredeskundige.

De labjack geeft hooguit 5V, omdat de USB bus niet meer levert. Wil je de officiële 10V, dan is een eenvoudige 2x versterker die je zelf kan bouwen . ========= einde plak ==========

HCC heeft groepen die zich hier mee bezig houden, het is voor mij onduidelijk en ondoorgrondelijk om er achter te komen welke groep wat doet en wanneer de bijeenkomsten zijn, in de "computertotaal" staan wel dingen vermeld over groepreringen maar daar staan naar mijn idee niet alle groepen in

verder ga ik binnenkort kijken bij iemand die enthousiast is over de basic-stamp, hoe en of je die aan het internet hangt weet ik niet

er zijn ook nog vele PLC-achtigen, I/O kastjes met een etherner-bus die hiervoor te gebruiken zouden zijn

nog een paar linkjes

verder weet ik dat marmitek (domotica) ook iets heeft wat je via een web pagina kunt aansturen

ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik ben benieuwd

--
kees met dubbel s om te antwoorden
maar liever gewoon in de groep dan heeft iedereeen er wat aan

"Arjan Swets" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@posting.google.com...

Kijk eens naar

Kijk bij hun 'mini webserver'. Je kon allerlei dingen in hun etalage via internet aan en uitzetten. Momenteel zijn ze bezig met een uitgebreider projekt.

MRe

Reply to
MRe

De miniwebserver heeft inderdaad ook java applet mogelijkheden. Meer daarover vind je op de site van Beck, de producent. De URL staat wel op de OKAPHONE pagina's. En als je daar dan toch bent, stuur Twan dan meteen ook even een mailtje om 'm te vragen of het al een beetje opschiet... ;-)

CU Hans

Reply to
Hans