DVD-HDMI naar mijn LCD tv

Nu wil ik het (als leek) wel eens weten: Kan ik met een DVD/HDMI al progressive-scan beelden (pakweg 720p) op mijn LCD tv (Samsung met HDMI) bekijken? Is er eigenlijk al software (films etc) op de markt met deze HD resolutie? Ik heb gemerkt dat standaard DVD's (576i) een bedroevende kwaliteit leveren op mijn LCD. bvd voor de info Joost

Reply to
joost

Een dvd is altijd 576i (of 480i voor ntsc). De speler maakt er zelf 720P of

1080i van.

Voor software op minimaal 720P zul je HD-DVD of Blu-ray aan moeten schaffen!

"joost" schreef in bericht news:4255f$46372d93$d55dc09f$ snipped-for-privacy@news.chello.nl...

Reply to
Peter van Kralingen

En dan ligt het er maar aan, of er een goede "scaler" aanwezig is, die de afwijkende formaten óók goed upscalen..... misschien is er geen scaler aanwezig ?

The Fug.

Peter van Kral> Een dvd is altijd 576i (of 480i voor ntsc). De speler maakt er zelf 720P of

Reply to
TheFug