aansluiting TV op video/dvd

Ik kom er niet uit. Ik heb mijn video/dvd speler aangesloten op mijn tv. Zowel met de scart als met een coax.

De ontvangst van de tv is ok. De ontvangst van de video/dvd en het afspelen van dvd's en video is niet ok. ik zie de beelden van de zender die op de tv 'aanstaat' door het beeld. Als ik de coax los gooi en dus alleen met de scart een verbinding heb, wordt de beeld kwaliteit erg slecht (sneeuw).

iemand advies??

Bababarth

Barth Companjen Missiological Researcher and Co-ordinator P.O.Box 315 NL-3850 AH Ermelo The Netherlands snipped-for-privacy@tiscalimail.nl tel: fax: mobile:

+31-341-270352 +31-848-841076 +31619330526 Powered by Plaxo Want a signature like this?
Reply to
Bababarth

Koop een *goede* scartkabel. Zo te lezen heb je overspraak via de scartkabel van het uitgaande TV signaal op het inkomende.

Th.

Reply to
Thomas

Zoals Thomas al schreef; scartkabel,

Ik had toevallig zojuist hetzelfde probleem, een vaag tv beeld door het DVD beeld heen. De scartkabel vervangen door een kabel met afgeschermde aders en het is opgelost.

Grtz, Emile.

Reply to
emile

tv.

afspelen

tv

wordt

Bedankt voor de tip. Maar een 5 m scart kabel kopen kost gauw weer 25 euro.... Dus ik ben een beetje voorzichtig. Ik hoorde van een andere advoesgever dat ik een eenvoudiger scartkabel nodig heb, namelijk alleen met signaal van de video naar de tv. Ik heb nu een scartkabel met alle aansluitingen..

bababarth

Reply to
Bababarth
[...]

Ja, dat is inderdaad een goed idee.

(zitten er toevallig geen andere scart-aansluitingen op je TV? Eentje die alleen als ingang dient? Dan ben je er ook)

Maar als je echt 5 m wilt overbruggen heb je het gevaar dat die eenvoudige kabel misschien toch weer niet goed genoeg is.

Ik zou zeggen: spreek af dat je die eenvoudige kabel een dag mag uitproberen en terug mag brengen als het toch niet de oplossing is. Dat doen ze vast wel, vooral als je aangeeft dat je de kabel inclusief de verpakking voorzichtig zult behandelen.

Telcofan

Reply to
Telcofan

schreef in bericht news: snipped-for-privacy@4ax.com...

nodig

Ja dat is denk ik de beste manier. Maar doorgaans koop ik dit materiaal/materieel niet bij de zaak in het dorp... Maar op het internet. Tja je moet toch wat voor je hobby over hebben. En vooral als je je dvd/videospeler bij je versterker wilt hebben staan en niet bij je tv...... Overigens heeft mijn tv maar een ingang. De dvd/videospeler echter twee. Ik zal eens de boeken er op naslaan of er verschil is, en anders de kast in duiken en proefondervindelijk gaan in en uitpluggen......

Bababarth

Bab

Reply to
Bababarth

Let the coax be coax and try ONLY the scart. Signal lose? Try a shorter one. But don't connect a coax. Greets, Joop.

"Bababarth" schreef in bericht news:8JPcc.7805$EV2.67783@amstwist00... Ik kom er niet uit. Ik heb mijn video/dvd speler aangesloten op mijn tv. Zowel met de scart als met een coax.

[...]

Joop HMR
[...]

Erg jammer.

Daar kun je misschien nog resultaat halen. Misschien!

Vraagje: je kunt op je TV echt op de juiste wijze het scart-kanaal inschakelen? B.v. E, E1 of zo. Of terugzappen vanaf 3, 2, 1, naar 0 en dan komt het scart-kanaal.

Je kunt ook je eigen "eenvoudige kabel" maken.

In een normale scart-kabel zitten RGB-kanalen en composiet video-kanalen. De RGB zit er eenmalig in, de composiet video tweemaal: éénmaal voor elke richting.

Je zou zelf het storende kanaal kunnen weghalen. Doe dit dan wel aan de kant waar het signaal op de kabel gezet wordt (aan het begin van de ader, dus. Dus aan de kant van de TV).

Ik kan alleen niet zomaar aangeven welke van de drie je weg moet halen.

Een mooie site over pen-informatie is:

Telcofan.

Reply to
Telcofan

"Joop HMR" schreef in bericht news:F7Edc.76435$ snipped-for-privacy@amsnews02.chello.com...

What a stupid idea!!! You realize that you advise me to watch only dvd's and video's on my tvset, and no longer watch tv stations????????

I have no signal loose, but interference. Please open your mouth when you have to say something more substantial. Pleazzzzzz

Bababarth

Reply to
Bababarth

Bedankt voor het meedenken !!!