COM naar USB .

Hallo allemaal,

Ik heb een schakeling die ik door middel van de com poort van de pc bedien. Nu heb ik een laptop gekocht, maar daar zit geen com poort meer in. Nu wil ik de zelf een adapter bouwen, maar weet niet welke aansluitingen van de USB ik daarvoor kan gebruiken. Op de comconnector gebruik in alleen pin 1,2,3 en

  1. COM: 1 CD IN Carrier Detect

2 RXD IN Receive Data 3 TXD OUT Transmit Data 5 GND ------ System Ground

USB: 1 VCC +5 VDC Red 2 D- Data - White 3 D+ Data + Green 4 GND Ground Black

Wie weet hoe ik het wel werkend kan krijgen?

Reply to
Humaman

Hoi,

Zelf bouwen lijkt me onbegonnen werkt. De datapennen van USB betekenen iets heel anders dan de data van RS232! In zo'n converter zit een controller, en driver-software om het zaakje aan de gang te krijgen. Dit soort converters zijn gewoon te koop voor (ik schat) E30,- oid. Kijk hier maar even:

Groetjes,

Bart

Reply to
Bart de Koning

zal wel tegenvallen het COM en USB protocol is behoorlijk verschillend Ook de baudates zijn wat meer van deze tijd Er zijn wel IC´s welke je USB kunt aansturen maar die hebben in de PC dan weer een stukje aanvullende software nodig Je zou dan zelf een programma moeten schrijven welke op de uitgang van een dergelijk IC een compoort nadoet , daarachter zal dan weer een RS232 driver moeten omdat de compoort met plus en min 12 volt werkt Al met Al lijkt het mij eenvoudiger even een apart kaartje te halen met com poorten Is tegenwoordig ook kwartjes werk en ben je gelijk klaar.

"Humaman" schrieb im Newsbeitrag news:FNnOc.690$ snipped-for-privacy@news.nmc.kpn.net...

bedien.

USB

en

Reply to
jack donio

Bij Conrad hebben ze USB-MODEM ADAPTER voor de RS232.

You can trust the truth to a liar.

http://geocities.com/overwater2002
Reply to
R.Overwater

Dit zal zondermeer niet gaan. Buiten het maken van het de interface, zul je ook een stuk software moeten hebben (o.a. driver). En tegenwoordig zijn de kant en klare interfaces niet zo duur meer. Ik heb er een gekocht en die voldoet uitstekend.

Jan

--
            http://www.pa0oke.nl
                WX on APRS

Idd. Je kunt wel zelf gaan programmeren, maar de kans dat Windows XP dat ziet als 'slechte' (oftewel niet Micro$oft goedgekeurde) software ziet is wel degelijk aanwezig.

Zoals eerder gezegd: Deze poorten zijn zonder extra controllers en omzetters totaal NIET verenigbaar.

Rick.

Reply to
Rick

Lijkt me moeilijk te plaatsen in een laptop. :-)

Jan

--
            http://www.pa0oke.nl
                WX on APRS
http://www.findu.com/cgi-bin/wxpage.cgi?PA0OKE
Reply to
Tuan Besar aka Jan

Van Conrad kun je geen URLs kopieëren :)

Als je daarop iets wilt laten zien aan anderen, kopieër dan gewoon het bestelnummer. Dat kun je namelijk meteen in het zoek balkje op de eerste pagina invullen.

Groeten,

Rick.

Reply to
Rick

Hier werkt de link prima, dus ik weet niet waar je het over hebt.

--
You can trust the truth to a liar.

http://geocities.com/overwater2002
Reply to
R.Overwater

Zijn er wel, alleen een beetje prijzig....

bv:

Grtz, Emile.

Reply to
emile

Ja, bij jou wel, want jij hebt de juiste cookie op je PC staan. En omdat verder niemand die heeft werkt het ook bij niemand anders. Als je toegang hebt tot een andere PC, dan moet je het maar eens proberen. (of natuurlijk de cookie van je eigen PC verwijderen)

Verder is zo'n lange regel in veel nieuws lezers niet goed te lezen en lastig te kopieren en te plakken.

Vroeger kon je wel Conrad links gebruiken, maar sinds hun site "verbeterd" is kan dat niet meer. Dus s.v.p. bestelnummer gebruiken, dan kan iedereen het snel zelf opzoeken.

--
Stef    (remove caps, dashes and .invalid from e-mail address to reply by mail)

There are no answers, only cross-references.
		-- Weiner
Reply to
Stef

Zo dat is dus de verschrikkelijke waarheid achter internetkoekjes !-) Ik zal in het vervolg het bestelnummer hanteren.

--

bij mij E 21:

Wouter van Ooijen

PICmicro chips, programmers, consulting