USB-compoort en S7 PLC

Hello

heeft iemand weet van problemen tussen een USB naar compoort converter en een siemens PLC die ik wil programmeren met S7?

Mijn nieuwe laptop heeft geen com poort meer, dus heb ik zo een usb spul aangeschaft. Dit werkt dus niet.

Kan het iets te maken hebben met de handschake instellingen? (Hebben de dip-switchkes op de kabel er iets mee te maken, denk het niet hé?)

thx

Reply to
Bogus

Ik zou een cp5511 kopen of een andere laptop. Kijk hier ook eens naar

ENERBY

Reply to
(¯`·.¸¸.->®ene

Helaas, in het vervolg eerst de eisen van Siemens ff checken, of een naar een dealer met ervaring bellen. En dan pas een laptoppie kopen.

1 optie is er specifiek een harwarematige serieele poort in te (laten) bouwen.
--
Mvg.: Thomas.
-----------------

Ik loop liever een blauwtje, dan met eelt op mijn ziel.

Posted by news://news.nb.nu
Reply to
De Wâldpiek ©

In news:bLzlb.98379$ snipped-for-privacy@phobos.telenet-ops.be, Bogus smurfde:

Ja, dit pobleem is algemeen bekend.

Daarom koop ik voor onze technici ook nog steeds de HP Evo N6xx serie, één van de weinige laptops die nog een seriële en paralelle poort heeft.

Jetze Mellema
http://www.mellema.net/homecomputers
'Heel erg vette shit...'
Reply to
Jetze Mellema

"Bogus" schreef in bericht news:bLzlb.98379$ snipped-for-privacy@phobos.telenet-ops.be... | Hello | | | heeft iemand weet van problemen tussen een USB | naar compoort converter en een siemens PLC die ik | wil programmeren met S7? | | Mijn nieuwe laptop heeft geen com poort meer, dus | heb ik zo een usb spul aangeschaft. Dit werkt dus | niet.

USB is voor serieuze toepassingen je reinste pulp, en een fabrikant die notebooks zonder compoort maakt is mij en mijn toko kwijt als klant. Er is teveel in de industrie dat nog afhankelijk is van een compoortje, oudere PLC's zijn zelfs alleen nog maar via een DOS x opstartdisk te programmeren / debuggen sinds de intrede van W2k/XP ;-((

Denken voor je koopt helpt big time.

| | thx |

Reply to
Peter

dual boot met win 9x is dan makkelijker

--
JVD - jvd_609 [at] hotmail [dot] com
http://www.josvandijken.tk - http://www.jvd-ftp.tk

Ik weet wel dat je voor S5 zo'n speciaal kabeltje nodig had. Had iets met voeding te maken.

ED

"Bogus" schreef in bericht news:bLzlb.98379$ snipped-for-privacy@phobos.telenet-ops.be...

Reply to
Edwin K

Hier zal je om te beginnen een break-out box tussen moeten hangen. En als dat niet voldoende is, een analyser.

Over het algemeen is seriele communicatie (gelukkig!) dom genoeg om aan de praat te krijgen :-)

--
m.vr.groet,
Gerard Bok