Antenne overload

Zit wel dicht bij elkaar..

Ik herinner me iets van ~10% frequentie van geen demping to max demping. Mogelijk een beetje schipperen tussen demping en intermod eigenschappen van ontvanger. Soort kabel maakt natuurlijk ook uit.

BNC T-stukje, kabel stubje, knippen.. (leuk te zien op spectrum analyser)

Heb wel eens succes gehad met meerdere stubs parallel (indien afgestemd op heel andere frequencies)

Reply to
Blarp

Hij zal wellicht gedacht hebben aan het weghouden van GSM signalen uit laagfrequente apparatuur...

De linkjes die ik gestuurd had was voor die meneer, hoe heette die ook weer die graag alles over ferritkralen wilde weten.

En HF is voor een ferritkraal gelijk aan LF. Het is de bedoeling om de makkelijkste oplossing te bieden om het meeste signaal tegen te houden. Ook voor 70cm zal de juiste ferrit waarschijnlijk net goed genoeg zijn om 1,3 Ghz tegen te houden. Deze meneer heeft niet de meetapparatuur en formules om even een paar stubjes voor een notch filter te maken. Anders had hij deze vraag echt niet in deze groep hoeven te stellen. Ik zou hem aanraden om eens op een zendamateurs groep de zelfde vraag te stellen. Dan krijgt hij gelijk een compleet schema van een perfect werkend coaxiaal filter met alle maten erbij.

Reply to
Bram

Onduidelijk waar je nu op reageert omdat je de oorspronkelijke tekst en afzender hebt weggeknipt.

Onzin.

Als je dat allemaal weet verbaast het me dat je niet zélf met die schema's komt.

--
Edward
Reply to

stellen.