AKAI tv type CT2159PT

Hallo Hobbyisten,

Ik heb hier een AKAI tv type CT2159PT welke niets meer doet.

Na meting bleek de weerstand in de voeding R902 van 2,2 Ohm en de transitor Q904 de D1545 defect.

Mijn vraag is, aangezien ik geen schema heb, kan de weerstand defect zijn gegaan omdat de D1545 is doorgeslagen of anders om, of zou er nog iets defect kunnen zijn waardoor de D1545 de geest heeft gegeven de de R902 mee genomen.

De D1545 is een Si-N 1500/600V 5A 50W, mag ik die zo vervangen voor een

C4770 is een Si-N 1500/800V 7A 60W.

En hoeveel watt is de 2,2 Ohm weerstand is dat een één watt weerstand?

In iedergeval bedankt voor het lezen van het hele verhaal.

Hessel

Reply to
Hessel de Greeuw

Eerst de transistor, dan de weerstand, meestal. Onwa voeding dus oorzaak elco's (primair in ieder geval 2 kleintjes).

"Hessel de Greeuw" schreef in bericht news:brn9qm$kf5$ snipped-for-privacy@reader10.wxs.nl...

transitor

C4770 is een Si-N 1500/800V 7A 60W.

Zit hier soms een elco van 10 uF 400 volt vanaf de gelijkrichtbrug, maar nog voor een spoelfilter naar de primaire kant van de voedings-trafo? Dan is dit de oorzaak. De trans. 2 sd 1545 is een normaal in de handel verkrijgbaar exemplaar. Dus die vervang je door een zelfde type. De weerstand is ongeveer

7 watt.
Reply to
Ton v.d.Hammen

Hallo mensen,

Ik heb jullie berichten wel al gelezen hoor, maar ben nog niet achter de onderdelen aangegaan, aangezien ik daar toch nog een flink eind voor moet rijden. En dan worden het wel heel dure onderdelen, maar ik laat het binnen kort weten hoe het met de tv is afgelopen. Voor nu Maarten en Ton alvast bedankt voor de gegeven antwoorden.

Hessel

"Ton v.d.Hammen" schreef in bericht news:3fe1c954$0$16802$ snipped-for-privacy@news.kabelfoon.nl...

zijn

mee