XLR -> RCA

På en cafe har de en DJ pult til at styre div. audio løsninger ex. TV, CD, Musik Computer, og input for livemusik.

På stedet køres livemusik gennem en Behringer mixer, og herfra til DJ pult. Behringer mixer har XLR balanceret output og DJ pult har (desværre) RCA input.

Som det er loddet nu, virker det, men jeg fik "stød" forleden ved at berøre XLR stik. Noget tyder på der er forskel på Audio stel, og Chassis stel. Hvordan lodder jeg dette kabel bedst muligt?

se iøvrigt

Figur 5.

-- Karsten Ulrich Krambs Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Reply to
Karsten Krambs

"Karsten Krambs" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Hvordan er kablerne lavet nu ?

Har du en ordentlig jordforb. ?

/peter

Hej,

Karsten Krambs wrote in news: snipped-for-privacy@4ax.com:

Saml stel og den kolde leder ved pulten.

--
Regards,
Soeren

Soeren

Se XLR-stikket. Ben 2 varm ben 3 kold ben 1 skærm og evt. stel. RCA-stik: ben 2 (varm) fra XLR til midterben på RCA. Ben 3 og 1 fra XLR-stik lægges sammen til stel i RCA-stikket.

Kilder det stadig i fingerne, så træk en separat ledning mellem chassis på begge miksere.

Så virker det.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen

Stadig med hang til det analoge
Reply to
Karsten H. Jensen

Hvis tv'et er sat til antenneanlægget kan det være hovedsynderen. Derhjemme har jeg to musikanlæg - et i stuen hvor tuneren er sat til fællesantennen, og et i soveværelset. Der står ca 170 VAC mellem de to anlæg. Når jeg hiver antennestikket ud er der "kun" ca 50 VAC. Man kan få en isolationstrafo til et par hundredelapper til at sætte på antennen og det burde, om ikke løse, så i hvert fald mindske problemet.

Ellers er fælles jord til det hele vejen frem.

Bedste hilsner Rune

--
Fjern cykelmyg i adressen ved svar
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

http://WWW.AKIRA.RUC.DK/~runewj/
Reply to
"V. d. Züekheelmüegh"

Så ville det nok være optimalt, da der kun er tale om statisk elektricitet. En transformatorkoblet tilslutningsdåse for TV-udtaget vil måske hjælpe. Ellers kan måske det gamle trick med at vende netstik afhjælpe problemet. Er dit antenneanlæg et villaanlæg, kan du måske klare det ved at vende stikproppen til strømforsyningen.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen

Stadig med hang til det analoge
Reply to
Karsten H. Jensen

Kunne det ikke løses ved at kun at lodde stel fast ved RCA stik. Jeg synes jeg har læst nogle steder at man kan "løfte" stel i den ene ende, hvis man har problemer.

Der er meget lang mellem - og jeg får givet vis ikke lov af ejeren

-- Karsten Ulrich Krambs Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Reply to
Karsten Krambs

"Karsten Krambs" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Måske:

Pin 1: NC Pin 2: signal Pin 3: phono chassis

Du bør dog stadig checke status på jordforbindelser på anlægget..

Lav evt. samme forb. som beskrevet ovenfor hvis det viser sig at TVet er synderen.. Eller brug en passiv DI box ( skilletrafo )

/peter

Hej,

"V. d. Züekheelmüegh" wrote in news:dg60ah$tr0$1 @news.net.uni-c.dk:

Eller man kan bruge et par kondensatorer på 100nF (eller hvad der nu ligger i skuffen).

--
Regards,
Soeren

Soeren

Jo, og så kan prøve at lade være med at forbinde ben 3 til chassis i XLR-stikket.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen

Stadig med hang til det analoge
Reply to
Karsten H. Jensen

Du sørger for at begge pulte er ordentlig jordet - dvs. har samme stel. Har de det kan dette stød ikke opstå da spændingsforskellen er nul.

--
vh. Peter Andersen
www.mespilus.dk/salg

Lyder som vagabonderende jordstrømme. Start med st sørge for at alt udstyr er jordet(ikke nullet). Helst også at det sidder på samme gruppe i eltavlen. Prøv evt at vende stikket i stikontakten på en enhed hvis det er uden jord. Har selv oplevet noget lignende med en pc på et coax ethertnet, fik dask over nallerne når jeg pillede stik fra. mvh Erik

Reply to
Erik Rasmussen

Det var jo sådan set det, jeg anførte med at trække en ledning mellem de to appareters chassis i forbindelse med at undgå brumsløjfer. Men det er jo et adet problem en statisk elektricitet i forhold til stel.