Hvilken printer til film (PCB)

Pris max 1000 Kr,.... Overvejer Brother 2030:

Måske en Samsung ML1610

Og hvilken film er bedst ?

Kan ink-jet være lige så godt ?

MVH Henrik

Reply to
Henrik Mahler

Det kommer an på hvad du mener med "film"...? jeg bruger kalkepapir som er betydelig bedre. Men der er også fremstillet professionelt film til fotosats der er beregnet netop til at køre igennem en consumer laserprinter, det er lidt dyere men også bedre og kan vist også bruges til blæk. Jeg mener at når du er nede en prisklasse som det du har fat i så er mærket til formålet underordnet. Dog kan jeg ikke anbefale dig en brother printer, de går i stykker efter nogle få år. Køb du dig en HP i stedet.

--
Vh. Peter Andersen
Salg af bøger og andet: www.mespilus.dk/salg/

Hejsa

Jeg bruger ligesom Peter en kalkepapir, købt hos den lokal boghandler, men der er del forskel på kalkepapiret, spørg om at få den der er mest jævn i strukturen, det er nem nok at se når du står nede i butikken og kan sammenligne de forskellige typer.

Ang. printer valg vil jeg være opmærksom på om den udskriver 1:1. da jeg sidst købte ca. 6-8 år siden havde jeg svær ved at finde en. Jeg lavede eks. en firkant i et tegneprogram på 20*10 cm. udskrev tegningen og målte efter, tit så var tegningen 10*19,8 hvilket ikke er så godt, vil dog tro at printerne er blevet meget bedre på det område.

Vil selv holde mig langt væk, fra en blækprinter til dette brug!

--
Bo Nielsen     (Århus)

"Henrik Mahler"  skrev i en meddelelse
> Pris max 1000 Kr,.... Overvejer Brother 2030:
>
> http://www.brother.dk/printere/sub/hl-2030.htm
>
> Måske en Samsung ML1610
>
> Og hvilken film er bedst ?
>
> Kan ink-jet være lige så godt ?
>
> MVH Henrik

Reply to
Bo Nielsen

Sjovt nok har jeg samme erfaring med HP, holdt garantiperioden plus 1 måned.

Mvh

Hjorth

Reply to
Hjorth

Det er nogen... men ikke alle. Jeg har en farvelaser stående der gør det, og den var ellers dyr nok. Det er ikke meget, men lidt. Min egen HP6MP og HP4050 gør det ikke.

I stedet for at gå ud og købe en helt ny printer til 1000kr kunne man kigge i den blå avis og finde en brugt af god kvalitet til ingen penge hvis den ikke har kørt alt for meget.

--
Vh. Peter Andersen
Salg af bøger og andet: www.mespilus.dk/salg/
Reply to
Peter Andersen

Hej

Når jeg stiller en af mine ellers velfungerende laserprintere væk fordi de bliver erstattet af multifunktionsmaskiner, ja så bliver jeg da glad hvis folk gider hente den, så dem må der stå mange af rundt omkring.

Til KR. 1000,- skal du ikke forvente det store. Men du kan f.eks. udskrive to film og placerer dem precis over hinanden, så får du noget som er "sort nok". Hvis man kan komme til en Xerox Phaser som skriver med voks er mon godt kørende, den kan lave helt sorte streger på film. Men den koster vist også over Kr. 5000,- fra ny. Jeg har kun dårlige erfaringer med ink-jet og film. /Tom

Reply to
Tom

måned.

Ikke så højt .. jeg har 3 til at stå ., som er over 5 år gamle .. den ene nok 10 år ..

~~Frank .,

Reply to
CopyCat

Henrik Mahler skrev:

Nu har jeg solgt den 2030 model i et ok styktal, og den er kanon til prisen, og så er Brothers support rigtig god omkring rep, byt osv... mine kunder er små firma'er incl. revisore, at jeg så i de ekstreme tilfælde anbefaler HL-14XX er noget andet, da de kan ha mere parpir osv.

Så tag du trykt denne, eller måske nuppe Net modellen, den er ik meget dyre ;) hvis du skal bruge den i et netværk.

VH Lars Molnit P.S. Jeg sælger ikke til private, så kontakt mig IKKE omkring køb.

Reply to
Molnit

CopyCat skrev:

Ja, dengang lavde HP jo kram ;) men det er gået ned af bakke med tiden ;)

VH Lars Molnit

Reply to
Molnit

Jeg har en HP 6L, jeg tror den er 10år gammel, den har aldrig fået service, den har trofast kørt opgaver ud, først til mit Ingeniør Studium, og nu til mit Teologi studium. Nu sidder den på netværk i et mindre bofællesskab. Jeg er imponeret, måske er denne printer et enkelt tilfælde, men i alle tilfælde er den pengene værd (tror jeg gav

4500kr for den)

-- Karsten Ulrich Krambs Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Reply to
Karsten Krambs

Ja, både 5L og 6L kan ikke slides op. De går i stykker i papirindføringen, men det kan klares med et kit som HP lavede (har stadig en del liggende hvis nogen er interesseret). Og så kan den køre 10 år endnu.

--
Vh. Peter Andersen
Salg af bøger og andet: www.mespilus.dk/salg/
Reply to
Peter Andersen

Brother koster ingenting modsat HP så skidt put med at den går i stykker man køber da bare en ny og moderne til den tid så.

NS

Reply to
NS

hej

Jeg vil erklære mig fuldstændig enig. Jeg har lige købt en HP Laserjet

2200dn i den blå avis for 700 kr. Dertil skulle jeg ofre 600 kr på nye toner, men nu har jeg en printer der bringer smilet frem over hele femøren hver gang jeg udskriver noget - den skriver knivskarpt og hurtigt :-)

Jeg tror man får betydeligt mere valuta for pengene hvis man kan finde en brugt kvalitetsprinter istedet for at give det samme for en ny lavpris-printer som krøller papiret og begynder at falde fra hinanden efter de første 1000 udskrifter.

vh Hans

Reply to
Hans Brink Hansen

ene

Jeg er helt enig, jeg vil hellere have en gammel HP, end være så dum som jeg var, da jeg købte en helt ny HP5L. Jeg skulle til, at lave afgangsprojekt på Teknikum, og ville have noget som jeg kunne stole på. Det gik også fint i starten. Men da garantien udløb, gjorde printeren det samme.

Mvh

Hjorth

Reply to
Hjorth

hvis

Hvad skal du have for sådan et kit? Den HP tekniker jeg ringede til via deres Hotline, kendte åbenbart ikke til dette.

Mvh

Hjorth

Reply to
Hjorth

De laves heller ikke mere. Du kan få et for 25kr stykket. De fungerer godt og kan garanteret bruges til andre printere med samme problem. Har selv brugt dem på en 1100 og en Canon.

--
Vh. Peter Andersen
Salg af bøger og andet: www.mespilus.dk/salg/
Reply to
Peter Andersen

Da jeg spurgte var printeren 13 måneder gammel, og da var de sikkert ikke begyndt at lave dem endnu.

Hvordan klarer vi denne handel?

Jeg sidder i Sønderjylland, så vi skal sikkert have post DK med i billedet.

Mvh Hjorth snipped-for-privacy@gmail.com

Reply to
Hjorth

Du kan da lige sende mig en mail. Med adresse, så får du mit kontonummer retur.

--
Vh. Peter Andersen
Salg af bøger og andet: www.mespilus.dk/salg/
Reply to
Peter Andersen

Har du prøvet den specifikt til pcb-film/kalke ?

Reply to
Henrik Mahler