mini preamp mod.

Hej Gruppe,

Jeg har brug for at tilføje en LED til denne konstruktion som viser at den er tilført phantompower. Hvorledes gør jeg det?

-- Karsten Ulrich Krambs Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Reply to
Karsten Krambs

1 mA er nok for en liten 3 mm LED. Det betyr i praksis en 47 kOhms motstand mellom pinne 2 og 1 på XLR kontakten. Forøvrig er dette ikke en fantom spenning. Til det kreves en balansert inngang. Skal den gjøres balansert må du bruke 2 stk motstander.

Med hilsen Arne Offenberg

Reply to
Arne Offenberg

Artiklen her beskriver ellers at den kan køre direkte på phantom? Kan du udrede?

-- Karsten Ulrich Krambs Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Reply to
Karsten Krambs

"Karsten Krambs" wrote

Nu er jeg ikke Arne, men jeg vil give ham ret i, at det er det mest besynderlige hack af phantom jeg endnu har set. Blancerede signaler i XLR laver spændingsforskel mellem pin 2 og 3. Phantom virker ved at tilføre 48 Volt til både pin 2 og 3 gennem to 6k81 modstande.

Det diagram viser, at pin tre bliver koblet direkte til pin 1 (stel). Det resulterer i to ting: A) Det gør at signalet ikke på nogen måde kan blive balanceret, og derfor ikke har samme imunitet for støj som ellers er "fidusen" ved balancerede indgange. B) Da pin 3 er koblet direkte til stel, vil der konstant blive trukket 7 mA den vej igennem til ingen nytte.

Jo, det vil virke ... men langt fra så godt som en rigtig DI box.

Hvis du påregner at bruge det sammen med en preamp der ikke har transformer-balanceret indgang, vil jeg anbefale at du ikke forbinder pin 3. Så slipper du i det mindste for, at lede phantom til stel.

/Preben Friis

Reply to
Preben Friis

Phantom

modstande.

mA

  1. > Så slipper du i det mindste for, at lede phantom til stel.

Takk for innlegget. Det er korrekt.

Artikkelen referer seg ikke til en normal fantom mating, men til en spenningsforsyning via gitar ledningen som ikke har noe med en fantom mating. Det er selvfølgelig ingenting i veien for å lage noe slikt. Det har jeg da laget flere ganger.

Med hilsen Arne Offenberg

Reply to
Arne Offenberg

Det gør den faktisk:

"As an extra feature, it turns out that the Preamp Cable can just as well be used with standard phantom powered microphone inputs on a mixer (48 Volt,

6.8 Kohm, balanced). This is the way I typically use it. "

/Preben Friis

Reply to
Preben Friis

Præcis - det var sådan havde tænkt mig den benyttet, om ikke andet teste den. Kan en LED anbringes mellem pin 1 og 2 som Arne anviste, om konstruktionen anvendes således.

[...]

Jep, med en seriemodstand... ellers får den de fulde 7 mA (Hvilket er ret kraftigt i en 3 mm LED)

Hvis du vil have ca 1 mA (Ifølge Arnes forslag)... Spændingsfald over LED = 2 Volt.. (cirka). Der er allerede 6800 ohm i serie med de 48 Volt

For lige at repetere Ohms lov...

R = U / I

R + 6800 = (48-2) / 0.001

R = 46 / 0.001 - 6800 = 39200 ...

Så vælg en 33kOhm hvis du vil have lidt mere lys og en 47 kOhm hvis du vil have lidt mindre... eller selvfølgelig 39k hvis du kan finde den E-række.

/Preben Friis

Reply to
Preben Friis

be

Dette er og bliver et definisjonsspørsmål.

Med Phantom power er det definert en spenningsforsyning som ikke har noen inflytelse på den balanserte linje. Om jeg nå faktisk skal komme med litt historie, så var dette en oppfinnelse som ble overakt Neuman for å kunne mate kondensatormikrofoner på lang avstand. Det er faktisk ingen som har tatt patent på slike grunnleggende ting. Men det var faktisk min tidligere sjef i NRK som gjorde dette.

Med hilsen Arne Offenberg

Reply to
Arne Offenberg