video overvågning

Hej NG

Jeg skal bist=E5 med konstruktion eller ops=E6tning af noget video overv=E5gning af (ikke offentligt) lageromr=E5de - og fundere over hvad der er den billigste m=E5de. Der skal blot ske logning udl=F8st af bev=E6gelsessensor,'Briefing' af at der forel=E6gger en videosekvens kan ske 'realtime' vha sms eller mms, eller indikeres n=E6ste gang man befinder sig p=E5 lager omr=E5det. Filen vil jo v=E6re tidsstemplet, men det ville v=E6re rart, n=E5r man kommer til lageret, umiddelbart at kunne forholde sig til hvorn=E5r der sidst har v=E6ret nogle - for oftest er det folk som har f=E5et lov og s=E5 er der ikke tid til at kigge video eller skifte optage medie. Videosekvensen skal v=E6re foreviget p=E5 et let udskiftbart medie eller evt., hvis det er muligt og tilstr=E6kkeligt, v=E6re sendt som mms eller email Der er ikke internet p=E5 lageromr=E5det.

ELV s=E6lger denne for 400 euro kort:

M-Cam/GSM-Cam.doc mere udf=F8rligt:
M-Cam/GSM_Cam.pdf

Det er et gsm-cam. Er der nogen der har erfaringer med s=E5danne l=F8sninger? jeg t=E6nker ogs=E5 p=E5 mms delen - i skrivende stund, hvor j= eg ikke har n=E6rl=E6st det tyske, frygter jeg kompatibilitets problemmer med teleoperat=F8re maks st=F8rrelse p=E5 mms.

Har nogen et bud p=E5 andre l=F8sninger?

-- Benny

Reply to
Benny Andersen

"Benny Andersen" wrote in message news: snipped-for-privacy@v19g2000yqn.googlegroups.com...

Reply to
///M

Nu du p=E5peger det, s=E5 skal =F8nsket=E6nkningen nok tils=E6ttes lidt ske= psis

- husker de f=F8rste 2 scannere jeg havde i de gamle windows 3.1 dage - de blev aldrig brugt -> penge ud af vinduet.

t skal

onnement

Okey - Ja - der er flere muligheder der.

=E5 det

en de

Der er nogen specifikationer at s=E6tte sig ind i - jeg m=E5 nok hellere l=E6se nogle desideret anmeldelser med konklussion.

kigge

Ja - det er jo rigtige store linser. Hvad skal man op p=E5 TVL og pixel, f=F8r det er anst=E6ndigt. Det er s=E5 ikke ip l=E6ngere - gad vide hvad de= r findes af software der kan overv=E5ge (motion detect) og pakke fra en usb video grapper - gerne linux - en asus eee linux pc kan f=E5s for 2k, og s=E5 er der en bitte sk=E6rm der lige kan melde lidt status - og da det er i t=E6t bebygget omr=E5de er det ikke umuligt at der kan findes en aftale om at bruge et access point - asus'en har indbygget tr=E5dl=F8st net.

Tak for svar Mvh Benny

Reply to
Benny Andersen

før det er anstændigt. Det er så ikke ip længere - gad vide hvad der findes af software der kan overvåge (motion detect) og pakke fra en usb video grapper - gerne linux - en asus eee linux pc kan fås for 2k, og så er der en bitte skærm der lige kan melde lidt status - og da det er i tæt bebygget område er det ikke umuligt at der kan findes en aftale om at bruge et access point - asus'en har indbygget trådløst net.

Tak for svar Mvh Benny

Hej

Jeg "faldt" over WebcamXP pro, det kan opdage bevægelse, optage, sende mails. Kig på det, det ser fornuftigt ud

Martin

Reply to
martin bjerre

Tak for linket, det er et godt sted at starte for at f=E5 lidt begreb om de features som er interessante - bla. er det f=F8rst nu jeg blive klar over at 'motion detection' ogs=E5 kan v=E6re st=F8ttet af 'acoustic detectors'. Jeg vil dog chekke ud, hvad der, med m=E5ske lidt mere sammens=E6tnings arbejde, findes til Linux.

--Benny

Reply to
Benny Andersen

Men jeg ved ikke om Atom CPU'en i en Eee box kana klare at optage fra flere kameraer simultant.

--
Lasse Jensen
Reply to

Men hvad med sådan en dims her?

Kan købes for under 2000 kr. på eBay, synes den ser rimelig interessant ud. Og så kører den Linux, så det må vel være muligt at modificere lidt i hvad den kan.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

peg4.htm