Rep af Pioneer sx-1250 reciver

Hej gr

Jeg har fået fingre i en Pioneer sx-1250 reciver, som blev fremstillet i 70érne. Den er desværre defekt i udgangen, og mit 100 kr spørgesmål er om det mon kan betale sig at få repereret.. Den har været gratis, (lossepladsen,) men det er jo en skandale at lade gå til spilde.

Jeg har kortvarigt haft lyd på den i FM, på en lille HT. det ser ud til at tuneren virker perfekt, men ved udgangstransistorene, på V side blev den volsom varm.

Der er nu ikke lyd i nogle af udgangene.

Udgangstranserne hedder NEC 2SB600 r67

Nu kan jeg ikke længere huske hvordan man måler den slags, Men kan man gå ud fra at det er dem der er defekte? (der sidder 4 på hver side)

Her kan i se dyret.

Ps. den kan ikke købes i Bilka :-) Haha

--

Mvh

per
Reply to
Per H

Den 29-12-2012 22:31, Per H skrev:

JaJaaaa... - De findes jo da, dem som er dummere end snot.

Der skal nok en kender / liebhaver-mekaniker til at reparere den - Det kunne godt være mig, vi laver en del af den slags i mit firma ( Sound2Vision A/S, Viborg ). Alternativt kunne jeg osse være interesseret i at købe den af dig, defekt som den er - men det er jo en heeelt anden historie.

/ Lars

Reply to
Lars / Viborg

Den 29-12-2012 22:31, Per H skrev:

Du har fuldstændig ret i at det er en skandale at smide sådan en på lossepladsen. Om det kan betale sig eller ej kommer helt og aldeles an på hvad du selv vurderer sådan en til og hvad prisen for reparation er.

Lyder som noget (udgangen?) er kortsluttet.

:-(

2 x 2SB600 og 2 x 2SD555 i hver side

Hvis der kun sidder 2SB600, så er der en der har kvajet sig og monteret forkerte transistorer.

--
Uffe
Reply to

Den 29-12-2012 22:31, Per H skrev:

Gid det var mig der fik sådan en.......

--
Uffe
Reply to

Alt "gammelt" er af kvalitet, ikke som alt det som bliver lavet i dag

Kenneth

Præsis tak

--
mvh per
Via ipad

Det værste er næsten at genbrugspladserne er på tæerne for at vi ikke snuppe værdierne. Så hellere smadre det.:-(( Man korser sig sgu.

( roder lige med nyt news prg)

--
mvh per . H.  NewsTap/ Ipad
Reply to

Hej Per

Det ser ud som om man gratis kan registrere sig og så downloade bl.a. diagram her:

Der er også diagrammer her (billed søgning):

F.eks. direkte link til effektforstærker delen (2*2SB600 og 2*2SD555):

Del af strømforsyning:

/Glenn

Reply to
Glenn

Ja, nostalgi er ikke hvad det har været :-)

Dengang blev der også lavet dårlige varer, og i dag bliver der også lavet kvalitet.

Det er korrekt som du skriver. der er monteret 2SD555

--

Mvh

per
Reply to
Per H

Ja, nostalgi er ikke hvad det har været :-)

Dengang blev der også lavet dårlige varer, og i dag bliver der også lavet kvalitet.

Bo //

Syndes nu det er sjældent jeg støder på samme slags kvalitet som førhen

Reply to
Kenneth

Kenneth skriver:

Prisen dengang var også meget højere end det du ser i dag.

   Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Glenn skrev den 30-12-2012:

Så vil de sikkert løbe skrigende væk fra denne:

4 X 100W Class D Audio Amplifier Combo Kit w 24V 350W Power Supply TK2050

De skal bare drive mit gamle PA med hjemmebyggede FANE-horn. Man hører alligevel ikke forvrængningen, når tagpladerne rasler. ;-)

Leif

--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.

Prisen dengang var også meget højere end det du ser i dag.

ja da, var ikke pruttet ud som på potten, sådan er det når det er gået fra kvalitet til kvantitet

Reply to
Kenneth

Den 30-12-2012 00:56, Kenneth skrev:

Godt det ikke er en SX-1980 som skal have nye udgangstransistorer i begge kanaler. Fandt disse på ebay:

Kort link er her:

Minimumspris $ 190 for 1 par og der sidder 3 par pr. kanal.....

--
Uffe
Reply to

Efter mange tanker skrev Uffe Bærentsen:

Jeg har også et par Phase Linear 400/700, der savner nye transistorer. Heller ikke billigt.

--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.
Reply to
Leif Neland

On 30/12/12 19.21, Leif Neland wrote: ...

Hej Leif

Ifølge denne fil:

Fra:
kan MJ15011 anvendes? Muligvis kan MJ15024 også anvendes?

MJ15011 findes pt hos vejle-rc:

Se efter 15011MJ.

Her er vigtig information:

2N5401 skal udskiftes, også selv om den virker.

Hovedside:

/Glenn

Reply to
Glenn

Kan vist også købes her:

/Glenn

Reply to
Glenn

Jeg må vist se i en markedsgruppe om der er nogen, der er interesseret i at give dem et bedre hjem imod en mindre kompensation.

--

Leif Neland skrev :

You've got mail :)

--