Re: IrDA port med TFDS 4500

Erik Graversen skriver:

> Jeg kom bare til at kvaje mig lidt :-/ Fik vendt stikket forkert på > bundkortet! Mit spørgsmål er så: Har jeg stegt TFDS 4500 censoren?

Formodenligt ikke. Hvis du har venbdt stikket modsat, er 5 volt, blevet "forsynet" fra IRTX og ground "svæver" (har ingen forbindelse).

det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:

"Erik Graversen" skrev i en meddelelse news:3f06843d$0$944$ snipped-for-privacy@nntp02.dk.telia.net...

Det skal du ikke være ked af, for jeg kan nemlig hellerikke få det til at virke.......jeg har dog ikke vendt det forkert først.

Henrik

Reply to
Henrik Mortensen

Først hej Klaus,

Det ser ud til at du har ret! Jeg har da fået nogen reaktion fra "svinet":-)

Men når det så er sagt!

"Henrik Mortensen" skrev i en meddelelse news:be7865$2jns$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

Ja men jeg er ked af det :-( Jeg ville så gerne have det til at virke. Det er lykkedes at sende et par billeder fra min Sony Ericsson T310 til computeren men det meste af tiden kan Ir-porten ikke finde min T310 eller også skriver den at det ikke er muligt at søge efter enheden da der er andre infrarøde enheder i brug i nærheden! Hvad det lige er at den opfatter som Ir-enheder ved jeg ikke. Den eneste enhed jeg ejer med Ir-port er min T310!

Jeg er desværre ikke så stiv i elektronik så jeg ved ikke rigtig om jeg skulle prøve at købe en ny TFDS 4500. Alle råd er meget velkomment. Eller bør jeg opgive projektet og købe en af de hersens UBS-2-IrDA ting? Der er en på:

til 199,- Man kan jo hurtig få købt stumper for det beløb. Det kunne jo ellers havde ellers været sjovt hvis man kunne havde lavet den selv. Men sådan ser det ikke ud til at det skulle blive.

mvh..................

--
       RYGESTOP UDEN STRESS:
      http://home1.stofanet.dk/erikgr/

er lykkedes

meste

ikke er muligt

enhed jeg

Den ser nok noget andet lys der blænder den. Prøv at gemme den ind i et paprør eller lign, og se om ikke det hjælper.

Min kan bundkortet slet ikke finde, jeg aner ikke hvad der er galt, bundkortet skulle ellers understøtte det, men det vil ikke en skid. Jeg kan ikke få lov at markere det aktivt i biosen som manualen foreskriver....

Henrik

Reply to
Henrik Mortensen

Henrik Mortensen skriver:

Måske fordi der er monteret noget andet på det udvidelseskort som passer specielt til din PC ?

det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:

"Henrik Mortensen" skrev i en meddelelse news:be7dgq$2s1b$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

Hmm! Selv om jeg læger en vindjakke hend over mobiltelefon on censor så de er i total mørke er problemet der stadigvæk.

Hmm. Det var da underligt!