Prototyping, Manhattan style...

Hej Gruppe,

Svagt relateret til tråden om afstandsrør er der nogle andre stumper jeg (heller) ikke kan finde.

Det drejer sig om et system til opbygning af prototyper som en slags organiseret dead-bug. Systemet bestod af forskellige selvklæbende tynde glasfiberstrimler, -øer og ic-mønstre med kobber på den ikke-klæbende side. Disse loddeøer, strips o.a. klæbes så på et stykke blankt prints kobberside (hvis man skal bruge jordplan) eller et andet egnet materiale de kan sidde fast på og komponenterne loddes til disse øer. Jeg har fundet enkelte referencer til produkter som "Mini-mount" og "Solder-mount" fra Wainwright. (De ser dog ud til kun at lave ting til high-end mikrøbølge prototyper nu om dage). Se f.eks. PDF'en på

Her refereres også til Wainwright i Tyskland, men virksomheden ser ud til at være forsvundet fra jordens overflade.

Jeg kan se at kreativiteten er stor. Dette link:

peger på en gennemgang af "Manhattan style prototyping" som det åbenbart kaldes. Her skal man så selv stanse øer ud af egnet print og lime dem fast på blankt print med hurtiglim. Det vil fungere glimrende, men kræve en del tålmodighed, så jeg tror det må være sidste udvej. Nogle tips til, hvordan man "laver selvklæbende"? ;-)

Jeg har set tips om at man kan bruge noget selvklæbende kobbertape der normalt bruges af tagdækkere til kobbertage. Det er ca. 2 cm bredt og kan nemt klippes til små stumper og strimler med en almindelig saks, men der er jo lige det med tålmodigheden. Det er ikke med isolerende bagside, så det kan kun klæbes på et ikke ledende materiale eller, hvis man nu klæber det på den anden side at et enkeltsidet print kan det sikkert også fungere med jordplan.

Nogle ideer? Ingen af de store leverandører (Farnell, Mouser, DigiKey, RSComponents) kan hjælpe.

På forhånd tak, endnu engang.

Med venlig hilsen Gert Christiansen

Reply to
Gert Christiansen

Hej Gert

du er ikke den eneste der har mistede disse det har vist sig at wainwriht som produceret mini mount, var delt op i flere små firmaer, hvor det ene firma lavede mini mount dette firma var ejet af sønnen eller datteren til firmaets grundlægger de har dog valgt at trække sig helt tilbage pga. manglende omsætning.

idag bruger vi noget andet på arbejde, jeg skal se om jeg ikke lige kan fikse linket til det, så skal jeg poste det til dig det er helt det samme som mini mount, dog lidt dyrer, men sådan er verden jo.

Mvh Rasmus

--
www.linuxfromscratch.dk
Rasmus

Hej Rasmus,

Tak for svaret! Jeg har gravet videre, men er ikke kommet spor videre. Der er helt blankt alle vegne. Det nævnte link vil være kærkomment og jeg takker på forhånd.

Mvh Gert

"Rasmus" skrev i en meddelelse news:49569ce9$0$90269$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Reply to
Gert Christiansen