Pære til display i Sony autoradio

Hejsa

Jeg er den lykkelige ejer af en Sony radio i bilen, men lyset er desværre gået i displayet. Er ved et held faldet over en service manual på nettet og har fundet ud af hvad det er for en pærer jeg mangler, men har ikke kunnet finde noget sted hvor jeg kan købe den... :-(

Der er tale om en pærer på 5volt, 80mA, som måler 5mm i højden og knap 3mm i diameter.

Er der en ude i det danske land der ved hvor man kan støve sådan en op ?

Godt nytår til jer alle...

Reply to
Jan Pedersen

Jan Pedersen var heldig i det han skrev i en nyhedsmeddelelse:

desværre

ud af

3mm i
?

Og her får et svar: Jeg har selv, hos Brink, købt pærer til min gamle B&O radio og han har et rigt udvalg af sådanne små pærer, så det mener jeg, at du skal prøve.

-- Med venlig hilsen

Ejvind Andersen Fjern"xx"

Tak og i lige måde...

Reply to
EA 2730

I følge deres hjemmesiden

har de den desværre ikke... Jeg har ligeledes prøvet 'OK Elektronik' i Horsens også uden held...

Så nye bud er velkomne :)

Reply to
Jan Pedersen

Glem deres hjemmeside! Den er med garanti ikke opdateret... Jeg har købt mikropærer hos dem for nyligt - også til en autoradio.

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Hvad med Århus Radiolager ?

Hvis du alligevel befinder dig ved Horsens kanten, er der jo ikke den store udflugt i det :-)

/Brian

Reply to
Brian

Hejsa

De har, jeg har selv købt hos dem til en Sony, koster under en ti'er pr.stk.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Ja! - man burde kunne få en STRAF for at have en så uopdateret hjemmeside som dem. Jeg har flere gange hørt folk i butikken klage over at de havde set et-eller-andet til en pris på deres hjemmeside, men nu koster den faktor 3, fordi den ikke er opdateret.... Gu ved hvordan man egentligt står juridisk hvis de reklamerer med en pris på nettet, og den i butikken er dyere.... ?

Anders

Reply to
Anders Jacobsen

Hmm, det kan du jo lade komme an på en prøve :)

Dog er Brincks hjemmeside INTET i forhold til Aage Nielsens. Den er opdateret senest d. 13/7 2000... Jeg har spurgt ham hvorfor og svaret lød "webmasteren har glemt kodeordet til sitet". Geeeez :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader (fortsat skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

Privat radiosamling sælges, giv et bud pr. mail! Befinder sig på Sjælland.
Kim Voss Schrader

"Jan Pedersen" skrev i en meddelelse news:3ff9357e$0$24829$ snipped-for-privacy@nntp02.dk.telia.net...

Jeg har selv haft samme problem med en autoradio....klare pærer monteret med rødegummihætter. Jeg udskiftede simpelthen pærerne med røde 3mm lysdioder samt selvfølgelig formodstande.

Jens

Reply to
Jens

Hejsa

De havde desværre ikke 5volt 80mA, såhh jagten må fortsætte....

pr.stk.

Reply to
Jan Pedersen