Spole til elektromagnet

Jeg sidder og skal bruge en spole til at lave en elektromagnet. Jeg er lidt usikker på hvor mange eksemplarer jeg kan sælge af det pågældende produkt, så jeg vil gerne finde en færdig spole, evt. en der kan pilles ud af et relæ eller lignende.

Det der driller lidt er at den indvendige diameter skal være 19-21mm, ankeret i alle de relæer jeg har skildt ad har en væsentlig mindre diameter. Højden må gerne være omkring 10-20mm, men er ikke så kritisk. Driftspændingen er næsten ukritisk, da jeg kan tilpasse mit kredsløb, men

12VDC eller netspænding ville være fint.

Nogen ideer til hvor jeg kan finde en sådan spole?

Reply to
Allan Soerensen

Prøv at se på solenoider brugt i Pinball maskiner, der er måske noget der du kan bruge.

tjek

- en, også dansk side, så det er nemt at handle der.

Et forslag:

// Per.

Reply to
Per Jensen

"Per Jensen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@giganews.com...

Godt forslag, den tanke havde jeg slet ikke tænkt :o)

Der er ikke så mange oplysninger på siderne, men så vidt jeg kan se er de alle med en indvendig diameter på 12,5mm. Jeg skal desværre bruge en indvendig diameter på 19-21mm, men tak for forslaget alligevel :o)

Reply to
Allan Soerensen

"Allan Soerensen" skrev i meddelelsen news:4a493c8e$0$56778$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Prøv at se i en gammel bil der er en spole der trækker starteren den er ret kraftig

Reply to
TDC