LCD Display

Hej! Jeg har et lcd display liggende jeg ved ikke lige hvor mange linjer det er på men vil jeg vil skyde på ca 5 linjer i højden og 10 tegn i bredden.

På bagsiden af displayet er der 23 poler til et stik.

Nogle der har nogle guides eller lign. materiale til at få sat displayet til en pc. Jeg har tilfældigvis også et gammelt printer kabel så det er jo perfekt :D

Ifølge hvad jeg kan se på forskellige billeder m.v. skal de små ledninger i printer kablet loddes på polerne og så er der 2 ledninger tilbage der skal sættes en (variabel)modstand på så der kan ændres styrken på displayet. Men hvilke farver der skal på hvilke tal? Det ved jeg ikke det er sådanset det jeg søger. :)

Med venlig hilsen Mathias Hansen

Reply to
Mathias Hansen

Mathias Hansen skriver:

Underligt display ??

Jo, men passer dit display til noget som helst ?

Kan du se en chip der hedder 44780 ?

Med fare for at lyde arrogant eller skyde helt ved siden af, vil jeg tro projektet nok er en lidt stor mundfuld at starte på. Køb i stedet et display du ved virker, og som du har en konstrution (og helst lidt testet software) til.... Når du har det kørende, er du bedre rustet til en skummel opgave, som den du nævner!

Mvh. Anders

Reply to
Anders F

Hej!

Jeg har smidt displayet ud da jeg simpelthen ikke har kunnet finde noget datasheet til det.

Og som du nævner så prøver jeg at se om jeg kan finde et på nettet.

Med venlig hilsen Mathias Hansen

"Anders F" skrev i en meddelelse news:R9Dye.137$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

er

ledninger

skal

det

display

software)

Reply to
Mathias Hansen

Det tror jeg var en fornuftig beslutning ;-)

/A

Reply to
Anders F