Ni-Mh elementer

"Kim Voss Schrader" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@tdcadsl.dk...

med 9V

Spændingsfald? Er der ikke tale om spændingsstigning her. Er der noget jeg ikke er klar over? Elementer/batterier og andre kilder medfører svjh ikke spændingsfald ;-)

-- mvh Uffe

Reply to
Uffe Bærentsen

;-)

Det er vel 9V hvis det er et tør element og 8.4V hvis det er et genopladeligt....

--
Jabbe

Kvinder: De er jo allesammen psykopater!
www.jabbe.marzman.dk
Reply to
Jabbe(4k)

Over polerne er der da et spændingsfald. :)

Per :o)

Reply to
Per Thomsen

Elementer :) Korrekt, men hvis det er NiCd betaler du afgift for 9.6 V. Det må være statens lange opkrævningsarm der påvirkede da man skulle fastlægge afgiften.:)

Per :o)

Reply to
Per Thomsen

"Per Thomsen" skrev i en meddelelse news:8PGoc.163648$ snipped-for-privacy@news000.worldonline.dk...

rettere: en elektromotorisk kraft, svjv, som tilfældigvis også måles i volt.

tpt

Reply to
Troels Thomsen

Ja, måske. De 3.7V passer også til en enkelt Lithium Polymer celle, som det måske også kunne være.

Ta,jeg ville ikke have skrupler over 3.6V mod 3.7V. Men check lige at det ikke er et LiPo batteri. De skal nemlig bruge en anden type oplader, ellers kan de let "lege" brandbombe.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen
Mikael Ejberg Pedersen

Uheldigvis faldt Jabbe(4k) over tastaturet og skrev derved følgende:

til?

Nej, det var noget gammel noget, og hvad der stod på aner jeg ikke, det var jo på russisk :-)

Men de var markant tungere end de andre, jeg har haft, og jeg har altid være storforbruger af genopladelige batterier. Men der var ingen tvivl om, at de var hver enest rubel hver...

Men sådan var det dengang, russerne kunne lave mange ting bedre end vesten, bl.a. fordi de ikke skulle tage hensyn til retabiliteten og samtidig kopierede på livet løs. Mange ting fik de endda forbedret...

Claus

Reply to
Claus Tersgov

Russerne kan sgu noget... De har nok været pisse giftige

--
[...]

Korrekt, men det ændre ikke ved det faktum at der er et spændingsfald over polerne.

Per :o)

Reply to
Per Thomsen

"Jabbe\(4k\)" wrote in news:hDroc.1805$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk:

Hvis det er NiMH (eller NiCd): Nogle opgiver cellespændingen til 1V2, andre til 1V25 - det er blot et spørgsmål om hvordan man opgiver det. Terminalspændingen er oppe på 1V40 til 1V45 når opladning slutter og de regnes for flade når de når et sted mellem 0V9 og 1V1 afhængig af belastningen.

Det kunne også være et Li-Ion ?

--
Venlig hilsen,
Søren

Det er et Li-Ion batteri men det sjove ved det(noget jeg lige har opdaget) er at i manualen står der 3,6V og på batteriet står der 3.7V så ingen problemer..:)

Egentlig mærkeligt at det ikke stemmer overens..:)

Men Batteriet virker fint...:) så nu skal der ud at tages billeder..:)

--
Jabbe

Kvinder: De er jo allesammen psykopater!
www.jabbe.marzman.dk
Reply to
Jabbe(4k)

Mnøh, egentlig ikke. Der findes (eller i hvert fandtes) både 3.6V og

3.7V Li-Ion celler. Nu om stunder er praktisk talt alle sammen 3.7V.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen
Mikael Ejberg Pedersen

1.2 er NiCd elementer.. Lithium elementer er 3.6V, og lith-ion genopladelige er vel også på 3.6V per CELLE!

Det er jo forskellige metaller, og dermed også forskellige spændinger der kan "afleveres"..

Mvh Thomas

Reply to
Thomas Mørch

Nå ok, men det er da mærkeligt at de ikke opdaterer deres manual så man ikke bliver i tvivl..:)

--
Jabbe

Kvinder: De er jo allesammen psykopater!
www.jabbe.marzman.dk
Reply to
Jabbe(4k)

Hej Per,

Det har nu været sådan længe før der kom miljøafgift på NiCd.

Til gengæld ville en ekstra celle betyde at et netop opladet batteri kunne have op til ~11V5 klemspænding og der ville nok blive ballade hvis forbrugeres udstyr brændte af når de brugt hvad de regnede med var 9V- batterier, så jeg tror snarere at det er der hunden ligger begravet.

--
Venlig hilsen,
Søren

Jeg tror du misforstod mig. Jeg påstår ikke at batterierne leverer 9,6 V, - men at du betaler afgift som om de var 9,6.

Du betaler kr. 6,- + moms for 1. celle men hvis der er mere end en celle betaler du for min. 8 celler (kr. 48,-).

Det er derfor jeg omtaler "statens lange opkrævningsarm".

Per :o)

Reply to
Per Thomsen

ikke

Det er fordi folk normalt ikke læser manualen :)

Per :o)

Reply to
Per Thomsen

Hej Per,

Ahaaa, ja så missede jeg den :)

OK, det er så undsluppet mig, men det er nu heller ikke sådan hver dag jeg handler NiCd i 9V-pakker.

--
Venlig hilsen,
Søren

Alt forladt :)

Ideen med at brandbeskatte NiCd-batterier er ikke så tosset endda (men ulogisk), den tvinger brugerne over på de afgiftsfrie batterier bla. NiHM.

Det kan jeg godt forstå. med en pris inkl. afgift på over kr. 100.

Per :o)

Reply to
Per Thomsen

Er det nogle der hedder sådan(NiHM) eller har du bare fået skrevet forkert???