Re: mærkelig opførsel, LI-ION batteri...?

Kan det være sådan at det er telefonens ladekredsløb der skal "lære" det

> nye > batteri at kende, eller noget der skal nulstilles eller sådan noget?

Hey

Syntes der var noget med et klogt hoveder herinde nævnte at nogle bærbare med lion batteri kunne have en funktion i biosen til at nulstille lade kredsløbet da det vidst er selv tænkene...

men i den konkrete sag ved jeg dok ikke hvad der går galt..

Kasper

Reply to
Repzak

Har oplevet noget lignende ved batteriskift til en, kun godt 2 år gammel, Ericsson T29 - opgav til sidst og købte en ny mobil. Det er frustrerende at mobiltelefon producenterne i praksis kan implementere en skjult software udløbsdato på telefonen ved at lade nulstilling af ladekredsløbet være udokumenteret.

-- Mvh Benny

Reply to
Benny Andersen

"Benny Andersen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Hardware reset ? softwareopdatering ? kan det ikke løse det ?

Reply to
Jan Pedersen

Måske, men hvordan??

JEg har nu forsøgt batteri nummer to, og det bliver bare værre og værre.

Begge splinternye batterier opfører sig nu således:

Sætter den til lader, og "kurven ruller mod opladet" som den skal, bibber efter 20sekunder :"Fuldt opladet", og i samme sekund jeg tager ladestikket ud, skriver den "oplad batteriet", og slukker automatiskt.

Mit gamle "døde" batteri kører helt som det plejer, altså ca. 30minutters taletid.

Jeg kan absolut ikke tro at der er noget galt med TO splinternye batterier, så på een eller anden måde må tlf afvise de batterier.

Det er ved at være en riimelig dum sag den her, så gode ideer modtages.

JEg overvejer at "hjælpe" de to batterier med min strømforsyning hvis alt azndet glipper. (med behørig opmærksomhed på eksplosionsfaren)

Snart noget irriteret.... Mvh Henrik

Reply to
Henrik Mortensen

"Henrik Mortensen" skrev i en meddelelse news:cqk6hg$107u$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

Hvad med at prøve med en anden telefon?

Så-så, rolig nu, tag bare en sne-vand mere, så slapper du af ;-)

--
mvh Uffe
Reply to

alt

Du mener forhåbentligt forsøge at lade batterierne via en anden tlf, for udskifte en telefon der virker(dog kun med en gammelt batteri) ville jeg virkeligt hade. Tlf er jo ekstremt lille, og har indtil nu altid tjent mig godt.

Ja, ligeindtil tlf. ringer og mit 100% opladede batteri øjeblikkeligt bipper "batteri tomt" og slukker lige for snuden af mig.

Så mangler jeg endnu en snevand... ;-)

Mvh Henrik

Reply to
Henrik Mortensen

"Henrik Mortensen" skrev i en meddelelse news:cqksk0$1r5u$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

Det var lige præcis hvad jeg mente :-)

Det er jo jul. Tag dog og sluk for den telefon i nogen dage. Enten er problemet løst, eller også er detuden betydning derefter ;-)

Nej, spøg til side. Hvis du har nogen chance, så prøv med en anden telefon. Det kunne være der var noget med din :-(

--
mvh Uffe
Reply to

Hej Henrik,

Det kunne tyde på at det er batteriernes beskyttelseskredsløb der lukker af (hvis da ikke batterierne er fra en defekt sending).

Hvis du finder de terminaler på batterierne der har direkte fat, kan du prøve at måle spændingen lige efter en opladning. Er den over ca. 3V5 men under de 4 komma-et-eller-andet (mål det gamle som reference for hvad den fuldt opladede spænding skal være), kan du lade det med en variabel PSU sat til den spænding og med strømbegrænsning til fx. det halve af max. kapaciteten i mAh.

Det kan jeg :) Jeg tror ikke at N8210 kommunikerer med batteriet, så det må ligge internt i batteriet.

Go ahead, men sæt ikke spændingen den mindste smule for højt.

--
Venlig hilsen,
Søren

et li-ion batteri er nomineret på 3.6V/3.7V det skal oplades til 4.1V mener jeg. (4.2 for polymer som er nomineret til 3.7V) Du må lade på batteriet med 1C. en strøm forsyning er en fin lader. bare man ved hvad man gør. Har du kontroleret at det gamle batteri var af samme teknologi ? du kan fint erstatte et li-ion med et lipo batteri. men både nimh og nicd er forbudte. et lithium batteri har meget mere til fælles med et blybatteri end et nicd/nimh batteri.

Reply to
Jacob

Hej Jacob,

Sjovt nok kan en Nokia køre med både NiMH og Lithium, så helt forbudt er det ikke ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Update på det forbistrede batterisjov.

Det er langt om længe lykkedes mig at lade batterierne til fuldt opladet.

Efterlader man batteriet på skrivebordet, i 48timer(efter laderen meldte fuldt opladet), så ser jeg at batteriet(batterierne) ikke længere kan tænde telefonen. et hurtigt tjeck med voltmeteret viser den nette spænding af hele

0,69volt.....altså et drop fra 4,17 til 0,69 på 48timer.

Så....batterierne er færdige. Trods splinterny emballage.

Må have fat i sælger endnu en gang.

øv.....

Men tak for hjælpen herinde.

Mvh Henrik