Kamerabatteri

Jeg har købt et nyt batteri til mit Canon IXUS digital. På det nye batteri står der 3,7V 950mAh, men på det gamle 3,7V 680mAh ... har det nogen betydning at der er forskel i Amh (hvad det så er).

Jeg håber nogen kan hjælpe mig, da jeg ikke tør sætte batterie i kameraet før jeg er sikker på ikke at ødelægger noget.

MVH Tine

Reply to
Tinc

Tak for hjælpen ...

Tine

"Tinc" skrev i en meddelelse news:4187917d$0$81278$ snipped-for-privacy@dread15.news.tele.dk...

Reply to
Tinc

"Tinc" skrev i en meddelelse news:4188be35$0$36803$ snipped-for-privacy@dread15.news.tele.dk...

Lidt forklaring, hvis du nu skulle få lyst til at lære lidt om elektricitet og den slags :-)

Strøm måles i Ampere, forkortes A, "m" foran "A" betyder her "milli"- altså

1/1000. 950mA er altså det samme som 0,95A. "h" efter "mA" betyder Hours - altså Timer. Kort sagt betyder 950 mAh altså at batteriet i fuldt opladet tilstand kan afgive 950 milliampere i een time, eller 475 mA i 2 timer osv osv. Nu ved jeg ikke hvor meget strøm et IXUS bruger, men sammelignet med det andet batteri er der mere "strøm" i dit nye batteri i.f.t. det gamle.

De 3,7V betyder 3,7 Volt og angiver spændingen. Her skal man ikke lege med at anvende batterier med flere "volt" end det apparatet er beregnet til. Nu kan der formodentlig ikke fås batterier der passer i et IXUS der ikke er

3,7Volt da dette batteri er et specielt udformet batteri der, så vidt jeg ved, kun passer i denne serie kameraer.

Se, nu ved du det. :-)

mvh

Jens

Reply to