Måle 5 ns præcision over 16 ms

Hej Jeg har brug for at m=E5le et clock signal med en pr=E6cision p=E5 ned til

5 ns. For at se hvordan den udvikler sig, skal der m=E5les over mindst 16 ms. Derfor skal der samples med mindst 200 MHz eller noget event triggered. Er der en smart m=E5de at g=F8re dette p=E5? Jeg kan allerede sample med 200 MHz, men kan kun gemme 2000 samples (10 us)(agilent skop) eller jeg kan lave event triggered over 16 ms, men kun med 100 ns pr=E6cision (national instruments pci data acq). Er der en smart m=E5de som jeg har overset?

mvh Jeppe

Reply to
Jeppe Holm

hvor mange events p=E5 de 16ms? Det vil ikke ta' l=E6nge at koge en FPGA sammen der ka' klare det s=E5 l=E6nge det ikke er for mange events

-Lasse

Reply to
langwadt

til

Der er et event hvert ms. Hvis det skal v=E6re en fpga, skal jeg lige l=E6re at programmere dem f=F8rst. Men det er ikke aktuelt mere, deadlinen er blevet flyttet, s=E5 jeg n=E5r det ikke alligevel.

mvh Jeppe

Reply to
Jeppe Holm

Jeg har et skop der kan - men du må ikke låne det :-) (200kkr)

Men hvis du kan bringe måleemnet i nærheden af skopet, er det OK, så finder vi ud af noget.

Reply to
Ole Geisler

Jeg er lidt forvirret over det du skriver her, og så i dit senere indlæg.

Er det et kontinuert clock signal som du ønsker at måle på, eller kommer der en enkelt puls en gang imellem?

Hvis det er det sidste, så burde HP/Agilent's logikanalysator serie(r) kunne klare dette i en håndevending, da de er event-baserede og fåes med (meget) høj sampling hastighed.

Forresten kan de sikkert også det første, med en passende memory dybde :)

Kai

--
Kai Harrekilde-Petersen
Reply to

til

=E6g.

e :)

Jeg laver lige lidt ascii grafik (copypaste til notepad)

|--ca 1 ms--|--ca 1 ms--|--ca 1 ms--|

Signalet svinger med ca 500 Hz. Jeg vil vide meget n=F8jagtigt (5 ns) hvorn=E5r flankerne kommer. Jeg skal samtidig have et billede af hvordan det udvikler sig over tid, minimum over 16 ms. Der skal alts=E5 gemmes

3=2E2 millioner samples kontiuert eller jeg skal have v=E6rdien af en 200 MHz t=E6ller hver gang der kommer en flanke.

mvh Jeppe

Reply to
Jeppe Holm